آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۲
سیاست
۱۶

کشته شدن 10 فرمانده طالبان در غرب افغانستان

تهران واحد مرکزی خبر: مقامهای نظامی دیروز از کشته شدن بیش از 10 فرمانده طالبان از جمله یک عضو این گروه که پیش از این با یک گروگان ایتالیایی مبادله شده بود در درگیریهای اخیر در غرب افغانستان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، نیروهای خارجی تحت امر آمریکا در افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: نیروهای امنیتی افغان و نیروهای خارجی تحت امر آمریکا گزارشهایی دریافت کرده اند مبنی بر اینکه 10 فرمانده طالبان در بین کشته شدگان درگیریهای یک هفته پیش در غرب افغانستان بوده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: یکی از فرماندهان بلندپایه طالبان نیز که به تازگی به همراه چهار عضو دیگر این گروه در ازای آزادی یک خبرنگار ایتالیایی آزاد شده بودند، در بین افراد کشته شده در این درگیریها بوده است.

حمله انتحاری با 3 کشته

خبر دیگر اینکه، در حمله انتحاری به کاروان نیروهای پلیس افغانستان در استان هلمند در جنوب این کشور سه تن کشته شدند.

پلیس استان هلمند گفت که این حمله انتحاری در یکی از شهرستان های استان هلمند روی داد که بر اثر آن فرد انتحار کننده و دو نیروی پلیس کشته شدند.

سخنگوی طالبان در مصاحبه با رسانه های افغانستان مسئولیت این حمله انتحاری را برعهده گرفت.

ضرب الاجل طالبان

همچنین گروه طالبان ضرب الاجل جدیدی را برای تعیین سرنوشت گروگان فرانسوی و همکاران افغان وی اعلام کرد.

<قاری یوسف احمدی>، سخنگوی گروه طالبان در مصاحبه با رسانه های محلی افغانستان با بیان اینکه ضرب الاجل تعیین سرنوشت گروگان فرانسوی و سه همکار افغان وی دیروز به پایان رسید، گفت: این ضرب الاجل تا زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات فرانسه تمدید شد.