آرشیو سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۳۹۳
صفحه آخر
۲۰

ادامه رکوردشکنی مرد عنکبوتی در سایه شرک

گروه فرهنگی: سومین قسمت مجموعه موفق «مرد عنکبوتی» با 60 میلیون دلار فروش در دومین هفته نمایش مجموع فروش خود را به رقم 242 میلیون دلار رساند تا همچنان به رکوردشکنی هایش ادامه دهد.

این فیلم در دومین هفته نمایش مجموع فروشش را به رقم 242میلیون دلار رساند تا در مقایسه با فروش قسمت های پیشینش در همین زمان جلوتر باشد. فروش «مرد عنکبوتی 1» در دومین هفته اکران به 223 میلیون دلار رسید، در حالی که دومین قسمت 225 میلیون دلار فروخت.

داستان پیتر پارکر 5/85 میلیون دلار هم از بازار بین المللی اندوخت و به این ترتیب مجموع فروش جهانی فیلم به حدود 622 میلیون دلار رسیده است. در طول هفته هیچ فیلم دیگری نتوانست در برابر مرد عنکبوتی شانسی برای موفقیت داشته باشد.

برابر با آمار ارائه شده 10 فیلم پرفروش هفته در مجموع 1/94 میلیون دلار فروختند. سال پیش این موقع «ماموریت غیرممکن 3» در صدر جدول بود و 10 فیلم اول 8/80 میلیون دلار فروش داشتند.

متوسط فروش «مرد عنکبوتی 3» در 4252 سالن گسترده ترین اکران یک فیلم در امریکای شمالی حدود 111/14 دلار بود.

در این میان هیچکدام از دیگر فیلم های هفته نتوانستند در رقابت با «مرد عنکبوتی 3» بیش از 10 میلیون دلار بفروشند. «28 هفته بعد» داستانی با مضمون زامبی ها که دنباله فیلم «28 روز بعد» است، در اولین هفته اکران در 2303 سالن 10 میلیون دلار فروخت و دومین فیلم هفته شد. فیلم اول هم سال 2003 در هفته نخست اکران همین حدود فروش داشت. «قانون جرجیا» با بازی جین فوندا و لیندسی لوهان هم در جایگاه سوم قرار گرفت. این فیلم در 2523 سالن حدود 8/5 میلیون دلار فروخت. کمدی نظامی «نیروی دلتا» با 5/3 میلیون دلار فروش در 1931 سالن به رده پنجم جدول رفت.

آمار فروش این فیلم ها و سایر آثار راه یافته به جدول فروش هفتگی فیلم های اکران آمریکای شمالی نشان می دهد همچنان مرد عنکبوتی فاتح گیشه هاست، اما این صدر نشینی را یک تازه وارد جدید از هفته آینده تهدید خواهد کرد.فروش بالای مرد عنکبوتی 3 در حالی به وقوع می پیوندد که از این هفته قسمت جدید فیلم «شرک» اکران می شود و پیش بینی های فراوانی درباره احتمال موفقیت آن می رود. ورود شرک به صحنه رقابت اکران بین المللی به شدت رقابت های چند سال گذشته فیلم های بلاک باستر در فصل تابستان را یادآوری می کند.