آرشیو سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۴۴
اجتماعی
۴

مدیر طرح کاهش آلودگی هوای تهران: روند خروج خودروهای فرسوده مطلوب است

گروه اجتماعی مدیر طرح کاهش آلودگی هوای تهران ارزیابی خود از روند خروج خودروهای فرسوده را در یک سال اخیر به وسیله وزارت کشور بسیار مطلوب اعلام کرد.

فتح الله امی در گفت وگو با فارس گفت: با سپردن مسئولیت خروج خودروهای فرسوده به وزارت کشور این مجری به خوبی توانسته است این طرح را اجرا کند. وزارت کشور سال گذشته توانست از وظیفه ای که بر عهده اش گذاشته شده بود سربلند بیرون بیاید و از سال گذشته تاکنون 200 هزار خودروی فرسوده را از رده خارج کرد.

وی با بیان این که ماه های آغاز این طرح مسئولیت خروج خودروهای فرسوده با سازمان محیط زیست بوده است، گفت: در آن مدت تنها 20 هزار خودروی فرسوده از رده خارج شد. امی بخشی از دلایل موفقیت وزارت کشور در خروج خودروهای فرسوده تاکنون را ارائه تسهیلات ویژه به دارندگان خودروهای فرسوده در سال گذشته اعلام کرد.

امی با اشاره به این که 2 میلیون دستگاه خودروی فرسوده تا پایان برنامه 4 ساله باید از رده خارج شود، اظهار داشت: امیدواریم وزارت کشور بتواند ادامه این طرح را نیز به خوبی پیش ببرد. سال گذشته برای تسریع روند خروج خودروهای فرسوده، ریاست این طرح به وزارت کشور سپرده شد و سازمان حفاظت محیط زیست تنها در حد ناظر در این امر وارد شد.