آرشیو سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۴۴
اجتماعی
۴

توزیع 24 میلیارد تومان کالای ویژه میان اقشار محروم

گروه اجتماعی: امسال حدود 24 میلیارد تومان کالای ویژه در اختیار اقشار محروم قرار می گیرد.

عبدالرضا مصری، وزیر رفاه و تامین اجتماعی، دیروز در حاشیه کنگره بین المللی عدالت و تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اقدامات جدید وزارت رفاه، توزیع سبد کالا میان 12 میلیون نفر در سال جاری است که در میان این تعداد افراد، کالای ویژه میان زنان باردار و کودکان نیازمند نیز توزیع می شود.وی با بیان این که امسال یک میلیون راننده در سراسر کشور از سوی سازمان تامین اجتماعی بیمه خواهند شد، افزود: بیمه این افراد می تواند آثار مثبتی داشته و دغدغه های آنان را کم کند.وزیر رفاه درباره راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی (123) در 30 شهر کشور اظهار داشت: این اقدام در راستای جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی انجام می شود.مصری ضمن اشاره به این که میزان خط فقر قابل پیش بینی نیست، گفت: محاسبه خط فقر از حساسیت بالایی برخوردار است و اگر معیاری برای تغییر در قوانین نباشد، اعلام خط فقر مشکلی را حل نخواهد کرد.

* 43 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت به انواع مستمری بگیران

همچنین داوود مددی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درکنگره عدالت و تامین اجتماعی گفت: امسال مجموع میانگین پرداختی به مستمری بگیران بیش از 3 میلیون و 200 هزار ریال است.

وی افزود: در سال جاری افزون بر مستمری به طور میانگین ماهانه بیش از 600 هزار ریال به عنوان کمک های جانبی به مستمری بگیران پرداخت می شود.

وی افزود: امسال 43 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار برای پرداخت انواع مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان به افراد واجد شرایط اختصاص داده شده است.مددی گفت: میانگین مستمری ماهیانه پرداختی امسال نیز معادل 2 میلیون و 620 هزار ریال برآورد می شود.

وی گفت: برای درمان و سلامت بیمه شوندگان و افراد تحت تکفل آن ها، امسال بیش از 17 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده که در نوع خود و در مقایسه با سایر صندوق های بیمه در داخل و کشورهای مختلف بی مانند است.