آرشیو سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۴۴
اقتصادی
۲۱

معاون وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرد: بهره برداری از 780 طرح بیمارستانی اداری و ورزشی دولتی در سال 86

گروه اقتصادی: معاون وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرد: امسال بالغ بر 780 طرح بیمارستانی، اداری، ساختمانی و ورزشی که از سوی دولت در دست اجرا است، به بهره برداری می رسد.

موسی برزگری که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: در سال 85 حدود یک هزار و 563 طرح دولتی و عمومی شامل یک هزار و 400 طرح استانی و 163 طرح ملی با اعتباری معادل 402 میلیارد تومان که انتظار می رود امسال بالغ بر 50 درصد این طرح ها اتمام و به بهره برداری برسد.

به گفته وی، هم اکنون بالغ بر 3 میلیون متر مربع فضای بیمارستانی، آموزشی، ساختمانی، ورزشی و توانبخشی توسط سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی در حال ساخت است که این میزان 77 هزار و 141 شغل مستقیم و 21 هزار و 599 شغل غیر مستقیم ایجاد کرده است.

برزگری با اشاره به توان موجود برای کاهش دوره ساخت طرح های دولتی از 9 سال به 2‎/5 سال گفت: برای اثبات این که در صورت تامین اعتبار لازم می توان دوره ساخت را به 2‎/5 سال رساند، ساخت بیمارستان هایی در سمنان، دامغان، آمل و گنبد را آغاز کردیم که هم اکنون بین 2 تا 19 روز از زمان بندی طرح ها جلو هستیم. وی همچنین از تصویب 9 میلیارد و 700 میلیون تومان برای ساخت 15 طرح دولتی در قالب مرحله دوم بازسازی بم خبر داد و گفت: تا پایان شهریورماه 40 ساختمان دولتی اداری، مجتمع ورزشی، ورزشگاه و مرکز بهزیستی که مربوط به مرحله اول بازسازی است، به پایان می رسد. سرمایه گذاری برای این طرح ها معادل 49 میلیارد تومان برآورد می شود.