آرشیو سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۴۴
اقتصادی
۲۱

" هرماه تاخیر در استفاده از ترازوی دیجیتال 100 هزار تومان جریمه دارد/استفاده از ترازوی دیجیتال در تمام واحدهای صنفی اجباری شد

گروه اقتصادی: نصب صندوق مکانیزه فروش و دستگاه های توزین دیجیتال از امروز، اول خرداد ماه در تمام واحدهای صنفی اجباری است.

براساس ماده 71 قانون نظام صنفی، استفاده از صندوق مکانیزه فروش و دستگاه توزین دیجیتالی از سوی واحدهای صنفی الزامی است و از امروز واحدهایی که از اجرای این مصوبه سرباز زنند، جریمه خواهند شد. محمدحسن نعمت اللهی، معاون بازرسی و امور هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کنندگان، در مورد میزان این جرایم گفت: در صورت استفاده نکردن صنف ها از دستگاه های توزین دیجیتالی و صندوق مکانیزه فروش، برای هر ماه تاخیر معادل یک میلیون ریال جریمه در نظر گرفته می شود.

وی افزود: صنف های خاصی همچون فروشگاه های بزرگ و چندمنظوره، رستوران ها، چلوکبابی ها، فروشندگان قطعات یدکی، لوازم خانگی و لوازم صوتی تصویری نیز ملزم به استفاده از صندوق مکانیزه اجباری هستند. وی تاکید کرد: علاوه بر این، صنف های بارفروشی، شیرینی فروشی، آجیل و خشکبار، مواد پروتئینی و گوشتی، سوپرمارکت ها، خواروبارفروشان و لبنیات فروشان و صنوف طلا و جواهر مکلف به استفاده از دستگاه های توزین دیجیتالی شده اند. معاون بازرسی سازمان حمایت عنوان کرد: صنفهایی که از صندوق های فروش مکانیزه استفاده می کنند، باید مواردی چون ثبت نام و نشانی واحد صنفی، تاریخ صدور قبض، مشخصات کامل کالای فروخته شده، مشخصات خدمات پس از فروش و شماره تلفن 124 را در قبض های خود درج کنند.