آرشیو سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۴۴
اقتصادی
۲۱

123 هزار تعاونی در کل کشور ثبت شده است

گروه اقتصادی - معاون طرح و برنامه وزارت تعاون از ثبت 123 هزار تعاونی در سراسر کشور خبر داد و گفت: طرح آمارگیری و اعتبار افزایی آمار و اطلاعات تعاونی ها با هدف تعیین دقیق سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی و شناخت وضع موجود و روند فعالیت تعاونی ها از 19 خرداد به مدت یک ماه در کشور اجرا می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سیدمحمود رشیدی فر درباره اهداف این طرح تصریح کرد: حاصل این طرح باید اطلاعات معتبر از وضع و اطلاعات چارچوبی تعاونی ها باشد تا بر اساس آن در مرحله دوم در جهت تعیین سهم بخش تعاون در اقتصاد گام برداریم. رشیدی فر با تاکید بر این که دولت موظف است سهم بخش تعاون را تا پایان سال 1393 یعنی پایان برنامه توسعه پنجم به 25 درصد از اقتصاد کل کشور برساند گفت: یک چهارم ارزش افزوده کشور در آن سال باید حاصل دسترنج بخش تعاونی باشد.

رشیدی فر تعداد تعاونی های کشور را 123 هزار و 832 تعاونی ثبت شده در وزارت تعاون بیان کرد و اظهار داشت: 4891 تعاونی هم در وزارت جهاد کشاورزی و 256 تعاونی در وزارت بازرگانی ثبت شده است. وی تعداد اتحادیه های ثبت شده و زیرپوشش وزارت تعاون را 658 اتحادیه و اتحادیه های زیرپوشش وزارت جهاد کشاورزی را 388 اتحادیه اعلام کرد.

معاون وزیر تعاون سرمایه ثبتی تعاونی ها و اتحادیه های کل کشور را 403 هزار و 257 میلیارد و اشتغال زایی کل بخش تعاون در کشور را دو میلیون و 48 هزار و 948 نفر اعلام کرد.