آرشیو چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۴۰۶
صفحه آخر
۲۰
چهره روز

هزاران خورشید شگفت انگیز / دومین کتاب نویسنده افغان در صدر

سجاد صاحبان زند

بعد از گذشت هشت روز از انتشار کتاب «هزاران خورشید شگفت انگیز» این کتاب به صدر پرفروش های کتاب رسید و بار دیگر نام خالد حسینی نویسنده افغان را بر سر زبان ها انداخت.

خالد حسینی که کتاب اولش با عنوان «بادبادک باز» با دو ترجمه در ایران ترجمه شد، در این کتاب به ارتباط دو زن با هم می پردازد که به اجبار به همسری یک مرد درآمده اند. آنها در ابتدا و طبق یک قانون نانوشته نسبت به هم عناد می ورزند، اما گذر زمان لیلا و مریم را به هم نزدیک می کند.

فروش خوب «هزاران خورشید شگفت انگیز» خط بطلانی است بر آرای آن دسته افرادی که فروش خوب کتاب اول خالد حسینی را اتفاقی دانسته اند. اولین کتاب او با بیش از پنج میلیون نسخه فروش ازجمله آثار پرفروش نویسندگان غیرانگلیسی زبان به شمار می آید. مارک فورستر هم اکنون و براساس فیلمنامه یی از دیوید بنیوف و خالد حسینی در حال ساختن فیلمی از روی «بادبادک باز» است. با این توضیح که پیشنهادهایی نیز برای اقتباس کتاب دوم خالد حسینی وجود دارد.

او البته اخیرا در ایران علاوه بر همه موارد بالا به یک دلیل دیگر نیز خبرساز شده است و آن هم ممنوع شدن چاپ جدیدی از کتاب بادبادک باز او با ترجمه مهدی غبرایی است.همه این موارد باعث می شود تا او را به عنوان چهره روز انتخاب کنیم.