آرشیو چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۴۰۶
حوادث
۱۹

راز سقوط مرگبار زن 24ساله در هاله یی از ابهام

گروه حوادث: تحقیقات بازپرس جنایی تهران برای رازگشایی از مرگ مرموز زنی که در پی سقوط از پنجره طبقه چهارم یک ساختمان مسکونی جان باخته است با گذشت بیش از یک سال همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ما این زن 24ساله ساعت 30/8 روز 6 بهمن ماه سال 84 از طبقه چهارم یک ساختمان مسکونی در خیابان دلگشا سقوط کرد و در دم جان باخت. پس از این حادثه پلیس جوان 27ساله یی به نام حمید را که مقتول هنگام حادثه میهمان او بود، بازداشت کرد. این جوان در شرایطی دستگیر شد که به محض سقوط زن جوان قصد داشت از خانه اش خارج شود و از طریق پشت بام فرار کند.

حمید در بازجویی ها مدعی شد با این زن یک روز قبل از حادثه در خیابان مطهری آشنا شد و وی را به خانه اش برد اما او صبح روز بعد با آویزان شدن از میله های پنجره خودش را به پایین پرت کرد و به زندگی اش پایان داد.

در این میان نظریه اولیه پزشکی قانونی نیز اظهارات حمید را مورد تایید قرار داد و متخصصان اعلام کردند به احتمال زیاد زن جوان خودکشی کرده است.

با این وجود به خاطر وجود برخی ابهامات در این پرونده جنایی حمید در بازداشت ماند تا اینکه سازمان پزشکی قانونی نظریه اولیه خود را اصلاح و اعلام کرد مقتول پیش از سقوط از ساختمان بر اثر انسداد مجاری تنفسی فوت شده بود و عامل اصلی مرگ وی خفگی است. در پی اعلام این نظریه حمید متهم به قتل شناخته شد زیرا او قبلا مدعی شده بود زن جوان پیش از مرگ از میله های پنجره آویزان شده بود. حمید روز گذشته از سوی بازپرس شهریاری - رئیس شعبه 7 دادسرای جنایی تهران- تحت بازجویی قرار گرفت اما باز هم اتهام قتل را انکار کرد و گفت: «زمانی که قصد داشته با مقتول رابطه برقرار کند این زن در اقدامی غیرمنتظره دست به خودکشی زده. او در مرگ مقتول نقش نداشته است.»

بنا بر این گزارش هم اکنون تحقیقات از جوان 27ساله برای روشن شدن جزئیات سقوط مرگبار ادامه دارد و در حالی که هنوز فرضیه خودکشی زن 24 ساله در پی مصرف مواد مخدر به طور کامل رد نشده احتمال به قتل رسیدن وی نیز به دستور بازپرس پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.