آرشیو چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۴۰۶
حوادث
۱۹

درخواست پلیس از مردم برای شناسایی یک کودک ربا / این زن پسر 55 روزه یی را ربوده است

گروه حوادث: تحقیقات پلیس برای دستگیری زن میانسالی که با سوء استفاده از اعتماد مادر جوان و به بهانه دریافت وام طفل 55 روزه او را ربوده است، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ما، بعدازظهر یکشنبه 6 خرداد ماه جاری مرد جوانی سراسیمه به کلانتری یافت آباد مراجعه کرد و از ربوده شدن طفل 55 روزه اش توسط زنی ناشناس در بیمارستان فیاض بخش خبرداد.

محمود پدر 31 ساله، ماجرا را برای ماموران چنین شرح داد: در روز 31 اردیبهشت ماه همراه با همسر و طفل 50 روزه ام به نام ماهان به بیمارستان اطفال امام خمینی)ره(رفته بودیم تا از دختر برادر زنم که در آن بیمارستان بستری بود عیادت کنیم. در اتاق همسرم با زنی میانسال آشنا شد که مدعی بود دختر کوچکش چند اتاق آن سوتر بستری است. آشنایی کوتاه همسرم با این زن که خود را گودرزی معرفی می کرد به آنجا رسید که وی آدرس خانه ما را گرفت تا به ما سر بزند. دو روز بعد این زن به خانه ما آمد و در خصوص یک وام با ما صحبت کرد. او می گفت بانک ملی در ایام فاطمیه به کودکانی که تازه متولد شده اند وام می دهد و او کسی را می شناسد که می تواند سفارش ما را برای دریافت این وام بکند. گودرزی برای انجام مقدمات دریافت وام با همسرم قرار گذاشت و آنها روز ششم خرداد همراه هم به بیمارستان فیاض بخش رفتند. در بیمارستان آن زن به بهانه اینکه ماهان را باید نزد فردی که سفارش کننده وام است ببرد او را از مادرش گرفت و پس از آن ناپدید شد.

با ادعاهای این مرد پرونده ربودن پسر 55 روزه به اداره یازدهم پلیس آگاهی ارجاع شد تا کارآگاهان مبارزه با آدم ربایی تحقیقات خود را برای شناسایی رد پای زن آدم ربا آغاز کنند.

در حالی که به علت آشنایی کوتاه مدت خانواده ماهان با این زن سرنخ های موجود در پرونده محدود است در نخستین گام، چهره نگاری متهم در دستور کار پلیس قرار گرفت تا این زن حدودا 50 ساله در صورت رویت با دستور سلیمانی- دادیار شعبه دوم دادسرای جنایی تهران- بازداشت شود. در حالی که خانواده ماهان نگران سرنوشت کودک خود هستند تلاش گسترده ماموران پلیس برای یافتن ردپایی از زن آدم ربا ادامه دارد. در همین حال پلیس از افرادی که می توانند اطلاعاتی در خصوص این پرونده و صاحب عکس چهره نگاری شده ارائه دهند، درخواست کمک کرد.