آرشیو دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۴۱۴
جهان
۳

کرزی از حمله تروریستی جان سالم به در برد

گروه بین الملل، آزاده بابایی نژاد: حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان به همراه شماری از نمایندگان پارلمان این کشور دیروز)یکشنبه(از سوء قصدی که طالبان مسوولیت آن را بر عهده گرفت جان سالم به در برد. شبکه الجزیره به نقل از منابع آگاه افغان گزارش داد محل این دیدار در شهر اندار ولایت غزنی واقع در جنوب افغانستان بود و در حالی که کرزی برای نمایندگان پارلمان سخنرانی می کرد، این ساختمان توسط طالبان موشک باران شد. در این حمله تروریستی هیچ کس آسیبی ندیده است.

با اعلام این خبر، رئیس دفتر کرزی با صدور بیانیه یی اعلام کرد که قرار بود در جلسه کرزی با نمایندگان پارلمان، نحوه متقاعد ساختن رهبران عشایر برای تعامل با دولت و همچنین چگونگی متقاعد کردن طالبان برای حضور در روند سیاسی این کشور مورد بررسی قرار گیرد.

منابع امنیتی افغانستان گزارش دادند به این ساختمان، شش موشک پرتاب شده، حال آن که طالبان تعداد این موشک ها را 12 فروند اعلام کرده است. کرزی پیش تر نیز در معرض حمله تروریستی قرار گرفت از جمله در سپتامبر 2002 که طی آن عبدالله عبدالله وزیر امور خارجه وقت افغانستان، القاعده را به انجام آن طرح تروریستی متهم کرد. از آن زمان کرزی کمتر از گذشته خارج از کاخ ریاست جمهوری دیده شده است.

دو سال بعد از این واقعه یعنی در سپتامبر 2004، محل دیدار کرزی با کالین پاول)وزیر امور خارجه وقت امریکا که برای اعلام حمایت کشور متبوعش از کرزی در خلال انتخابات ریاست جمهوری به افغانستان آمده بود(نیز مورد حمله ناموفق تروریستی قرار گرفت.