آرشیو پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۶۷
ایران زمین
۲۰

تخصیص تسهیلات به بخش مسکن استان بوشهر

بوشهر خبرنگار «ایران»: با توجه به مشکلات کمبود مسکن و بالابودن هزینه های اجاره بها، رهن و خرید امسال یک هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات به بخش مسکن استان بوشهر اختصاص یافته است.

علی افراشته استاندار بوشهر در نشست کار گروه تامین مسکن استان بوشهر با بیان این خبر گفت: براساس سیاست دولت برای رفع مشکلات بخش مسکن امسال 16 هزار و 950 واحد مسکونی در استان بوشهر ساخته می شود. وی اظهار داشت: برای تحقق این مهم در قالب تسهیلات بانکی از انبوه سازان مسکن در استان بوشهر حمایت قانونی خواهد شد. افراشته یادآور شد: به منظور تسریع در خانه دار شدن جوانان، تشکیل تعاونی مسکن جوانان در استان بوشهر ضروری است.

استاندار بوشهر یکی از دلایل بالارفتن سن ازدواج در این استان را مشکل مسکن زوج های جوان عنوان کرد که راه اندازی تعاونی های مسکن می تواند نقش مؤثری در تسریع ساخت سرپناه برای این قشر داشته باشد. وی گفت: همچنین تشکیل انجمن خیریه مسکن ساز در استان بوشهر نیز یکی دیگر از مکانیزم های کاهش فراروی جوانان است که در صورت آمادگی خیرین مسکن ساز اولویت در واگذاری زمین رایگان و تسهیلات بانکی با این انجمن هاست.

افراشته افزود: افزون بر این با تمهیدات انجام شده زمین های دولتی معطل مانده در شهرها شناسایی خواهد شد تا در اختیار تعاونی های مسکن قرار گیرد. وی همچنین گفت: کمیته ویژه ای برای نظارت بر طرح های بخش مسکن به منظور پیشرفت کمی و کیفی آن در استان بوشهر تشکیل خواهد شد.