آرشیو شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۶، شماره ۳۶۸۰
صفحه آخر
۲۴

هافمن 243 ساله

گروه فرهنگ و هنر- داستین هافمن، بازیگر توانایی که نقش های دشواری را در فیلم هایی نظیر توتسی و مرد بارانی ایفا کرده است همچون یک تندیسگر حاذق همواره در شکل دادن به شخصیت نهایی قهرمانانش نقش داشته است و شخصیت فیلم جدید او نیز از این امر مستثنی نیست.

نقش آفرینی تازه هافمن 70 ساله در فیلمی به نام «فروشگاه عجیب آقای ماگوریوم» و در نقش صاحب 243 ساله! این فروشگاه یعنی «آقای ماگوریوم» است که شانزدهم نوامبر به بازار خواهد آمد و ناتالی پورتمن و جیسون بیت من دیگر بازیگران آن هستند.

هافمن که با بازی در نقش یک نابغه خل وضع در فیلم «مردبارانی» نشان داد که از عهده ایفای این گونه نقشه ای متفاوت که ظاهر و حرکات فیزیکی خاصی را می طلبد بر می آید در نقش «آقای ماگوریوم» با ابروهای بسیار پر پشت و موهای آشفته ظاهر می شود و نوک زبانی حرف می زند. او وقتی که برای انجام تست بازیگری در مقابل کارگردان «زاچ هلم» و 2تهیه کننده دیگر این فیلم این طرز نوک زبانی حرف زدن را برای شخصیت انتخاب می کند آنها را در حیرت فرو می برد. هافمن می گوید: «آنها اول ترسیدند اما پورتمن و بیت من واکنشی بسیار عادی داشتند چون آنها بازیگرند و خودشان این چیزها را می دانند. در فیلم «فروشگاه عجیب آقای ماگوریوم» هافمن همچنین بطور مفصل گریم می شود تا چین و چروک های مصنوعی صورتش بتواند واقعا قیافه یک آدم 243 ساله را تداعی کند با این حال هافمن می گوید: «کسی چه می داند قیافه یک آدم 243 ساله چه شکلی است؟»

داستین هافمن که همواره به ایفای اینگونه نقش های متفاوت علاقه مند بوده یکی از طالبان پر و پاقرص نقش «ویلی ونکا» در فیلم «چارلی و کارخانه شکلات» بوده است و برای به دست آوردن این نقش تلاش بسیاری کرده بود. او که در نهایت نیز برای بازی در این فیلم انتخاب نشد با سرخوردگی می گوید: «به من گفته شد این فیلم جانی دپ و تیم برتون است و همین و بس!»

«چارلی و کارخانه شکلات» که نسخه سینمایی رمان محبوبی از روالددال برای کودکان است در سال 2005 با بازی جانی دپ در نقش اصلی «ویلی ونکا» ساخته شد.