آرشیو یکشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۴۶۴
صفحه آخر
۲۰

دانش آموزان فرانسوی «پرسپولیس» می خوانند

گروه فرهنگی: انیمیشن ساخته شده بر مبنای رمان مصور «پرسپولیس» که نمایش آن موجب اعتراض های بسیاری از سوی ایرانیان شد در صورت تصویب وزارت آموزش فرانسه به عنوان یک کتاب مجاز در برنامه درسی مدرسه های راهنمایی در این کشور قرار خواهد گرفت. برخلاف اظهارنظر برخی منابع خبری در ایران تصویب این کتاب به مفهوم آن نیست که این کتاب ضدایرانی در برنامه درسی مدارس قرار بگیرد. پیش از این هم آثاری از نویسندگانی چون هوشنگ مرادی کرمانی مورد تایید وزارتخانه های آموزش کشورهای اروپایی قرار گرفته بود. با این همه به نظر می رسد که این طرح نیز در راستای سیاه نمایی های اخیر دستگاه های فرهنگی در کشورهای غربی درباره فضای اجتماعی ایران صورت گرفته باشد.

کمدی های ایرانی در شبکه یک

گروه فرهنگی: شبکه اول این هفته جشنواره صبحگاهی از فیلم های کمدی ایرانی به راه انداخته. امروز ساعت ده صبح «همسر» به کارگردانی مهدی فخیم زاده پخش می شود و سه شنبه «مرد عوضی» ساخته محمدرضا هنرمند روی آنتن می رود که احتمالا از حذف های تلویزیون در امان نخواهد بود.

«شوخی» چهارشنبه پخش می شود. این فیلم را همایون اسعدیان ساخته است. پنجشنبه هم می توانید به تماشای «مرد آفتابی» دیگر ساخته اسعدیان بنشینید. پیش از این هم شاهد جشنواره های هفتگی در فیلم های صبح شبکه اول بودیم هرچند که بی برنامگی ها و تغییر ناگهانی فیلم ها سبب شد انتظار بینندگان برآورده نشود.

بهمن فرمان آرا «خاک آشنا» را به پایان رساند

فیلمبرداری فیلم «خاک آشنا» آخرین ساخته بهمن فرمان آرا در تهران به پایان رسید.

به گزارش ایسنا گروه فیلمبرداری آخرین ساخته بهمن فرمان آرا که طی هفته های گذشته بعد از کردستان در لوکیشن داخلی در تهران فیلمبرداری داشتند، چهارشنبه 17 مردادماه فیلمبرداری را به پایان رساندند.