آرشیو پنجشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۴۶۸
ایران
۳

اوباما: از کلینتون تواناترم

گروه بین الملل: سناتور باراک اوباما نماینده دموکرات ایالت ایلینویز در کنگره امریکا و کاندیدای ریاست جمهوری امریکا در سال 2008، صراحتا خود را برتر از هیلاری کلینتون دیگر کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری امریکا دانست و گفت که توانایی متحد کردن امریکا و بیرون کشیدن این کشور از تنگنای ایدئولوژیکی که در آن اسیر است را دارد.

اوباما با لحنی صریح گفت:«فکر می کنم منصفانه باشد اگر بگویم من مطمئن هستم که می توانم بسیار بهتر از سناتور هیلاری کلینتون این کشور را متحد کنم.

فکر می کنم می توانم کشور را آن گونه که او نمی تواند، متحد کنم. اگر به این مساله ایمان نداشتم، هرگز کاندیدا نمی شدم.»

اوباما که در نظرسنجی ها کماکان در تعقیب هیلاری کلینتون است، اخیرا در بیان دیدگاه هایش با صراحت بیشتری هیلاری کلینتون را مورد انتقاد قرار می دهد. از نظر اوباما دیدگاه های کلینتون در خصوص مسائل گوناگون دیدگاهی سنتی است که کشور را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

او روز دوشنبه گذشته بار دیگر در سخنانی مشابه از خود در برابر انتقادات هیلاری کلینتون و دیگر رقیبان دموکرات خود دفاع کرد. کلینتون و برخی دیگر از رقیبان انتخاباتی اوباما از وی به خاطر بیان اظهاراتی در حوزه سیاست خارجی ایالات متحده امریکا و مطرح کردن این مساله که دیدگاه کلینتون در حوزه سیاست خارجی باعث ادامه یافتن دیدگاه جامعه جهانی در خصوص تکبر ایالات متحده می شود، مورد انتقاد قرار دادند.

اوباما در پاسخ گفت: «حرف سناتور کلینتون این است که «من» فرد باتجربه واشنگتن هستم و حرف من این است که نیاز است واشنگتن مسیر خود را تغییر دهد و فکر می کنم این گزینه انتخاب خوبی برای مردم امریکا باشد.»