آرشیو سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۵۰۶
جهان
۳

کوتاه از جهان

آخرین مذاکرات بوتو با مشاوران مشرف

آسیاایج: دور نهایی مذاکرات بین «بی نظیر بوتو» نخست وزیر سابق پاکستان و نزدیکان ژنرال «پرویز مشرف» رئیس جمهوری پاکستان امروز در لندن برگزار می شود. بنابر اخبار منتشره «طارق عزیز» یکی از نزدیکان مشرف و «نادم تاجی» رئیس جدید سرویس اطلاعات داخلی پاکستان در این مذاکرات شرکت می کنند.

پیروزی حزب حاکم در انتخابات اکوادور

فایننشال تایمز: حزب «رافائل کوره آ» رئیس جمهوری اکوادور در انتخابات مجلس شورای قانون اساسی برنده شد. حزب کوره آ که موفق به به دست آوردن اکثریت آرا شده اعلام کرده که قانون اساسی این کشور را مورد بازنویسی قرار خواهد داد و کنگره این کشور را که با طرح های چپ گرای وی مخالفت کرده منحل خواهد کرد.

کاسپاروف نامزد ریاست جمهوری روسیه شد

الجزیره: ائتلاف موسوم به «روسیه یی دیگر» که مخالف سیاست های ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است، گری کاسپاروف قهرمان سابق شطرنج جهان را به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور معرفی کرد. کاسپاروف وعده ایجاد روسیه یی دموکراتیک و عدالت گرا را در صورت پیروزی داده است.

عملیات انتحاری یک زن در پاکستان

الجزیره: عملیات انتحاری یک زن در شمال غرب پاکستان موجب کشته شدن 15 نفر از جمله چهار مامور پلیس شد. این اقدام که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری پاکستان به وقوع پیوست نخستین عملیات از نوع خود است که توسط یک زن در این کشور انجام می شود.

آزادی 87 اسیر فلسطینی

بی بی سی: اسرائیل روز گذشته 87 اسیر فلسطینی را که اغلب از گروه فتح بودند و اسرای حماس در میان آنها نبودند، آزاد کرد. همچنین گفته می شود ایهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فردا (چهارشنبه) با هم دیدار می کنند.