آرشیو سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۵۰۶
اقتصاد ایران
۱۴

کوتاه اقتصادی

پرونده گرانفروشی 30میلیارد ریالی

فارس: یک مقام مسوول از تشکیل پرونده گرانفروشی بالای 30 میلیارد ریالی برای سازمان حمل و نقل ترافیک تهران خبر داد. این مقام مسوول اظهار داشت: در حال حاضر پرونده یی از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان پس از بررسی موضوع بهای فروش آرم طرح ترافیک برای سازمان حمل و نقل ترافیک شکل گرفته است. وی ادامه داد: این پرونده از سوی این سازمان به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است. در این پرونده سازمان حمل و نقل ترافیک متهم به گرانفروشی آرم طرح ترافیک شده است. سازمان حمل و نقل ترافیک بهای فروش آرم طرح ترافیک برای دستگاه های دولتی را 750 هزار تومان و به صورت آزاد 250 هزار تومان اعلام کرده بود.

افزایش ترانزیت کالا

ایسنا: زیربناهای حمل و نقل در بخش های جاده یی، ریلی و دریایی قابلیت ترانزیت 10 میلیون تن کالارا دارند اما تنها از نصف این ظرفیت استفاده می شود. محمدجواد عطرچیان مدیرکل ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده یی اضافه کرد: با توجه به مزیت نسبی کشور که در چهارراه ترانزیت قرار دارد، باید به سرعت خود را برای عبور 20 میلیون تن کالای ترانزیتی آماده کنیم. وی خاطرنشان کرد: در پنج ماهه ابتدایی سال پنج میلیون تن کالااعم از نفتی و غیرنفتی ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال 85، 17 درصد رشد داشته است. عطرچیان تصریح کرد: سال 85، 6/11 میلیون تن ترانزیت اعم از کالاهای نفتی، غیرنفتی و سوآپ سوخت انجام شده پیش بینی می شود امسال به حدود 5/12 میلیون تن افزایش یابد.

لامپ های کم مصرف در ادارات دولتی

مهر: براساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری ادارات دولتی موظف شدند از لامپ های کم مصرف و فلورسنت برای تامین روشنایی استفاده کنند. براساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری خطاب به کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها و موسسات دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری های سراسر کشور کلیه دستگاه های اجرایی باید ترتیبی اتخاذ کنند که برای تامین روشنایی مورد نیاز در مواردی که از نظر ایمنی و فنی امکان پذیر است از لامپ های کم مصرف و لامپ های فلورسنت مهتابی (خطی) استفاده شود.