آرشیو سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۵۰۶
حوادث
۱۹

قضات دادگاه روز گذشته پس از جلسه محاکمه صادر کردند: حکم قصاص برای متهمی که منکر قتل شد

گروه حوادث: مردی که متهم است با وارد آوردن ضربات چکش صاحب کارگاهی را به قتل رسانده از سوی قضات شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد.

به گزارش خبرنگار ما علی دلداری نماینده دادستان تهران صبح دیروز با قرار گرفتن در جایگاه در توضیح کیفرخواست گفت: 9 اسفندماه سال 84 جسد مردی به نام رحمت الله که با ضربات چکش به قتل رسیده بود در کارگاهش پیدا شد. تحقیقات نشان داد عامل قتل مقداری از وسایل مقتول از جمله چند برگ چک و گوشی تلفن همراه او را به سرقت برده است. پلیس با ردیابی گوشی تلفن همراه موفق شد متهم اصلی به نام ذبیح الله را شناسایی کند و وی به قتل اعتراف کرد.

نماینده دادستان تهران افزود: با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه پزشکی قانونی مبنی بر سلامت روانی متهم تقاضای صدور حکم قانونی را دارم.

سپس برادر و همسر مقتول به عنوان اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و برای ذبیح الله تقاضای صدور حکم قصاص کردند.

سپس به دستور رئیس دادگاه ذبیح الله در برابر قضات ایستاد و گفت: اتهام قتل را قبول ندارم و هر آنچه قبلا گفتم زیر فشار بوده است. روز حادثه من در پارکی که در 10 متری کارگاه مقتول واقع است، نشسته بودم. حمید شریک رحمت الله از کنارم عبور کرد، ما با هم احوالپرسی کردیم و حمید وارد کارخانه شد. یک ربع بعد، حمید هراسان از کارخانه بیرون آمد، دستانش خون آلود بود، چک و گوشی تلفن همراه را به من داد، پرسیدم چه شده، گفت چیزی نشده و بلافاصله رفت. من پس از دستگیری بارها این ماجرا را شرح دادم اما کسی به حرفم گوش نکرد و من هم در نهایت از روی ترس به قتل اعتراف کردم و آنچه در بازجویی ها گفتم مشاهداتم بعد از قتل بود و من هیچ دخالتی در این ماجرا نداشتم.

متهم در پاسخ به این سوال قاضی دادگاه که چطور جزئیات صحنه قتل را در مراحل بازجویی به طور دقیق بازگو کرده است، گفت: من قبلا در آن کارگاه کار می کردم و رحمت الله هم مرد بسیار خوبی بود و به من رسیدگی می کرد. من هیچ مشکلی با او نداشتم. جزئیات محل قتل را هم از زمانی که در کارگاه کار می کردم به یادم مانده بود. پس از پایان محاکمه به رغم انکار متهم 5 قاضی شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران وارد شور شدند و وی را به قصاص محکوم کردند.