آرشیو دوشنبه ۷ آبان ۱۳۸۶، شماره ۶۲۷۹
سیاسی
۲

حدادعادل: مولوی به تنهایی یک رسانه برای جهان اسلام است

رئیس کنگره بین المللی مولانا گفت: مولانا به تنهایی یک رسانه است، چرا که او پیام معنوی جهان اسلام را در جهان می پراکند.

به گزارش فارس، غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهردیروز در کنگره بین المللی مولانا و به مناسبت هشتصدمین سالگرد تولد مولوی به عنوان رئیس این کنگره اظهار داشت: زبان و قلم در مقابل آن روح آسمانی، دل شیدایی و اندیشه نیرومند مولانا عاجز و در وصل ذوق ناتوان می ماند. وی با بیان اینکه با گذشت 8 قرن از زندگی مولانا هنوز پیام اشعار و اندیشه او جذاب و شنیدنی است، گفت: صدای سخن او حتی یک لحظه خاموش نبوده و دنیای امروز بیش از هر زمان دیگر محتاج شنیدن سخن و درک پیام مولانا می باشد. حداد عادل سخن مولانا را سخن انبیاء و پیامبران دانست و افزود: سخن مولانا بسی وسیع تر از این جهان فانی و گذراست و در واقع جلوه ای از باری تعالی می باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی پیام مولانا را این گونه خواند که این جهان فانی است و باید جان جهان را شناخت و دیدن این جان جهان دیده جان بین می خواهد که در حد دیده چشم بین ما نیست.

رئیس کنگره بین المللی مولانا، اضافه کرد: پیام مولانا به دانشمندان و هنرمندان این است که آنچه که در نهر گذرا می بینند تصویری از ماه آسمان است و مبادا این عکس رخسار شما را به طمع بیندازد و از صاحب رخسار غافل شویم.

حدادعادل دیگر پیام مولانا را به انسان های همه نسل ها و عصرها این گونه دانست که آدمی به عالمی بالاتر از این عالم تعلق دارد و به آن باز خواهد گشت و این عمل بدون خداپرستی ممکن نیست، چرا که انسان صدفی است که ارزش آن به گوهر درون آن برمی گردد.

وی با بیان اینکه عشق مولانا صرفا لفظی نیست، بلکه او به طور ریشه ای و عمیق عشق را با تمام وجود تجربه کرده است، پیام دیگر مولانا را توحید، معاد و نبوت خواند و افزود: مولانا به تنهایی یک رسانه است، چرا که او پیام معنوی جهان اسلام را در جهان می پراکند.