آرشیو دوشنبه ۷ آبان ۱۳۸۶، شماره ۶۲۷۹
شهرستان ها
۲۰

اعطای نشان استاندارد به 8 واحد تولیدی و خدماتی در آذربایجان غربی

با حضور معاون موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به 8 واحد تولیدی و صنعتی در آذربایجان غربی پروانه کاربرد علامت استاندارد اعطا شد.

این واحد ها شامل 5 واحد تولیدی لبنیات، لوله پلی اتیلن و آبمیوه، دو سردخانه و یک و احد خدماتی است که با اعطای نشان استاندارد به آنها تعداد واحدهای تولیدی و خدماتی دارای این نشان در آذربایجان غربی به 521 واحد رسید.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم های کیفیت موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور در مراسمی که به این مناسبت برگزارشد گفت: استاندارد سازی حافظ منافع مصرف کننده و تولید کننده در راستای عدالت اجتماعی است.

نظام الدین برزگری افزود: استاندارد نقشه علمی و فنی برای حرکت اقتصادی و اجتماعی و محور توسعه پایدار در برنامه چشم انداز توسعه ملی است.مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: در سال جاری سه هزار و 61 آزمون بر روی نمونه های تولیدی و صادراتی، وارداتی این استان صورت گرفته است.

غلامرضا امینی اضافه کرد: در یک سال اخیر 15 عنوان استاندارد ملی ایران در اداره کل استاندارد آذربایجان غربی تدوین شد و تعداد استانداردهای تدوین شده در این نهاد به 64 عنوان رسید.