آرشیو یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶، شماره ۳۸۴۱
سیاست
۳

وزیر کشور: در اجرای قانون مسامحه نمی کنیم

گروه سیاسی مصطفی پورمحمدی وزیر کشور گفت: قانون را به صورت جدی اجرا می کنیم و اگر همه ملتزم به قانون باشیم هیچ مشکلی در انتخابات پیش نمی آید.

پورمحمدی، در گفت وگو با خبرنگاران در ارومیه افزود: در راستای اجرای قانون هیچ مسامحه ای انجام نمی دهیم و در این صورت نه ما از قانون تجاوز می کنیم و نه دیگران از اجرای قانون ناراحت می شوند. وزیر کشور، در خصوص فعالیت احزاب و فضای سیاسی حاکم بر کشور نیز گفت: احزاب در ایام انتخابات در التهاب هستند و تحرک نشان می دهند و به دنبال جذب آرای مردمند که از این بابت، دغدغه خاصی نداریم و تبلیغات نیز کاملا طبیعی است. وی با اشاره به جوسازی عده ای مبنی بر نام نویسی در انتخابات با توجه به اطمینان از ردصلاحیت شان یادآور شد: در این زمینه مردم باید هوشیار و آگاه باشند و به صورت جدی مسائل را پیگیری کنند. پورمحمدی، درباره برگزاری رایانه ای انتخابات نیز گفت: انتخابات به صورت رایانه ای تجربه جدیدی است و سختگیری های شورای نگهبان در این زمینه کاملا منطقی و درست است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان به دنبال این است که اطمینان حاصل کند که حقوق رای دهندگان و نامزدها کاملا رعایت می شود.

وزیر کشور افزود: با شورای نگهبان از نظر سیستم و نرم افزار برگزاری انتخابات رایانه ای کاملا توافق کرده ایم و در حال حاضر بحث های سخت افزاری و آموزش نیرو و تامین شبکه ارتباطی و زیرساخت ها در حال انجام است. وی خاطر نشان کرد: شورای نگهبان و وزارت کشور در مورد کلیت موضوع موافق هستند ولی شبهات احتمالی، مربوط به جزئیات موضوع است. پورمحمدی همچنین در گرگان به ایرنا گفت: با توجه به شروع بررسی تعیین صلاحیت های نامزدهای هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، هیات های اجرایی تنها قانون را در بررسی صلاحیت ها اعمال نمایند.

وزیر کشور افزود: اگر نامزدی صلاحیتش احراز شد و مورد سلبی نداشته باشد، باید تایید صلاحیت بگیرد. به گفته وی، اگر گزارشی له یا علیه نامزدی نباشد، سایر مسائل مربوط را هیات اجرایی بررسی می کند، تا خدای نکرده حقی از کسی در این میان ضایع نشود.