آرشیو یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶، شماره ۳۸۴۱
سیاست
۳

رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه تهران: کشورهای منطقه به درخواست بوش پاسخ منفی دادند

گروه سیاسی حجت الاسلام والمسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی امام جمعه موقت تهران به آمریکا هشدار داد در نشست کشورهای عضو گروه موسوم به 1+5 به دنبال شرارت نباشد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران دراجتماع نمازگزاران تهرانی در دانشگاه تهران با اشاره به تحولات رخ داده در مسیر فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران، افزود: به آمریکا هشدار می دهم در جلسه گروه 1+5 دنبال شرارت نباشد و به فکر حل و فصل نهایی موضوع پرونده هسته ای ایران باشد. وی با اشاره به تلاش های ناموفق بوش برای تحریک کشورهای منطقه علیه ایران نیز گفت: هیچ یک از کشورهای منطقه به درخواست بوش جوابی ندادند و همه اعلام کردند که مشکلی با ایران ندارند و می خواهند با ایران کار کنند که امیدواریم همین طور باشد.

* امیدواریم با انتخابات یک گام به جلو برویم

رفسنجانی همچنین با ابراز امیدواری به اینکه در 24 اسفند انتخاباتی پرشور و گسترده برگزار شود، گفت: برگزاری چنین انتخاباتی یک گام به جلو است. وی در خطبه نخست نماز جمعه تهران گفت: قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا، جنگ با سلاح و شمشیر میان حق و باطل نبود، بلکه جنگ میان حق و باطل با اشک و آه بود.

* در تصمیم گیری های مهم باید بصیرت، آگاهی و شعور خود را حفظ کنیم

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری مدیر حوزه علمیه قم که سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه تهران بود، آگاهی خواص و حمایت نکردن آنها از حق را یکی از زمینه های مهم در پدید آمدن حادثه عاشورا دانست. مدیر حوزه علمیه قم توضیح داد: انسان های معیارگرا همیشه برنامه های زندگی خود را طبق معیار حق تنظیم و بر اساس آن عمل می کنند. بوشهری افزود: در تصمیم گیری های مهم و حساس باید بصیرت، آگاهی و شعور خود را حفظ کنیم و بدانیم چه می کنیم و آنهایی که به نماز جمعه می آیند نسبت به حساسیت و شرایط جامعه آگاه هستند.