آرشیو یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶، شماره ۳۸۴۱
ورزشی
۲۳

ورزش جهان

اعتراض به ممنوعیت تبلیغات دینی فوتبالیست ها

گروه ورزشی میروسلاومیکولاسیک، نماینده مسیحی دموکرات پارلمان اسلواکی نسبت به ممنوعیت چسباندن پیام های دینی روی پیراهن فوتبالیست ها اعتراض کرد. وی در نامه ای سرگشاده به فیفا نوشت: بازیکنان فوتبال حق چسباندن تبلیغات بازرگانی را دارند بنابراین تنبیه آنان برای نشان دادن خوشحالی خود از طریق دینی کاملا ناعادلانه است. این نماینده پارلمان اسلواکی در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه افزود: این مساله نقض بزرگ قانون شهروندان اروپایی در آزادی مذهب به شمار می رود. میکولاسیک حتی در نامه خود به سپ بلاتر رئیس فیفا خواستار پس گرفتن این قانون ورزشی شد که در مارس سال 2007 میلادی صادر شده است.

کنار گذاشتن دونده دختر آمریکایی بخاطر حجاب

یک دختر مسلمان آمریکایی و دارنده بهترین رکورد دو سرعت یک مایل و دو مایل واشنگتن به دلیل داشتن حجاب از شرکت در رقابت های قهرمانی آمریکا محروم شد. این اتفاق در حالی رخ داد که او در سه فصل متوالی گذشته با همین لباس ها در مسابقه ها شرکت کرده بود. «جواشاناکلی» در واکنش به این اتفاق گفت: سال گذشته حجاب من مشکل ساز نبود اما امسال مشکل ساز شده است. برای من علت را توضیح دهید.

برخی از رسانه های آمریکایی ابتدا حجاب سر او را بهانه کردند و بعد گفتند هیچ نشانی نباید روی لباس او باشد اما جالب این که در تمام این سال ها کوچکترین نشانی روی لباس وی وجود نداشته است. آخرین بهانه رسانه های آمریکایی این بوده که «کلی» لباسش را برعکس بپوشد یا این که یک تی شرت روی لباسش بپوشد.