آرشیو یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶، شماره ۳۸۴۱
صفحه آخر
۲۴

تصویب کسری آموزش و پرورش در مجلس برای پرداخت مطالبات فرهنگیان

گروه اجتماعی - پرداخت یک هزار و 100 میلیارد تومان برای جبران کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال جاری، در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که بخشی از این مبلغ به پرداخت معوقه های فرهنگیان اختصاص دارد.

محمدعلی حیاتی، مخبر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار «ایران» با اعلام این خبر گفت: وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده بود که دو هزار و 500 میلیارد تا دوهزار و 600 میلیارد تومان کسری بودجه در سال جاری دارد که مربوط به معوقه و مطالبات فرهنگیان و سرانه مدارس است. مجلس این مبلغ را بررسی کرد و کارشناسان معاونت برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری، دو هزار و 100 میلیارد تومان کسری بودجه را پذیرفتند.

وی افزود: «در لایحه اصلاحیه بودجه سال 1386 که دولت به مجلس ارائه کرد، یک هزار و 100 میلیارد تومان برای جبران کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش پیش بینی شده بود. در مجموع در این لایحه، سه هزار و 600 میلیارد تومان برای جبران کسری بودجه پیش بینی شده بود که باید از محل صرفه جویی ها و جابه جایی های اعتبارات 86 تامین شود.»

حیاتی گفت: «براساس این لایحه که در مجلس تصویب شد، 850 میلیارد تومان از کسری بودجه آموزش و پرورش، از بودجه های استانی و 250 میلیارد تومان آن از محل تبصره «و» بند (19) و از سوی وزارت دارایی تامین خواهد شد.»

وی خاطرنشان کرد: لایحه هفته گذشته به شورای نگهبان داده شده است و به علت این که از سوی دولت ارائه شده و محل تامین آن مشخص است، مشکلی برای تصویب نخواهد داشت و در هفته جاری از سوی شورای نگهبان تصویب خواهد شد.