آرشیو یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶، شماره ۳۸۴۱
صفحه آخر
۲۴

پیشرفت اتحادیه عرب در حل بحران لبنان

گروه بین الملل- عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب که ظرف دو هفته اخیر دو بار برای پیشبرد طرح موسوم به عربی به منظور حل بحران لبنان به بیروت سفر کرده است از پیشرفت در مذاکرات خود با گروه های لبنانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عمرو موسی پس از ورود به دمشق پایتخت سوریه گفت: نمی توانیم بگوییم که به حل بحران لبنان رسیده ایم اما پیشرفتی را در مسیر حل این بحران آغاز کرده ایم.

وی که پس از رایزنی های خود با مسئولان، شخصیت ها و نمایندگان گروه های سیاسی لبنان از بیروت وارد دمشق شد، افزود: گام هایی برداشته ایم که امیدواریم به حل بحران منجر شود.

دبیرکل اتحادیه عرب روز چهارشنبه برای ادامه رایزنی های خود با گروه های لبنانی درباره طرح کاری اتحادیه عرب برای حل بحران سیاسی لبنان وارد بیروت شد.

اتحادیه عرب 15 دی ماه با ارائه یک طرح کاری خواستار برگزاری فوری نشست پارلمان لبنان برای انتخاب میشل سلیمان فرمانده ارتش این کشور به عنوان رئیس جمهور و تشکیل دولت وحدت ملی و نیز تدوین قانون جدید انتخابات لبنان بلافاصله پس از انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت وحدت ملی شد.

وی دیروز با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در شهر دمشق دیدار کرد و امروز پس از پایان نشست های خود با مقام های سوریه برای پیگیری رایزنی های خود به منظور حل بحران سیاسی لبنان بویژه انتخابات ریاست جمهوری این کشور به بیروت بازمی گردد.