آرشیو یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۱۶۱۲
اجتماعی
۱۸

اخبار کوتاه

مترو رایگان برای دوشنبه

شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه به منظور رفاه حال همشهریان برای حضور در مراسم یوم الله 22 بهمن در روز دوشنبه مورخ 22/11/86 راهپیمایان را از ابتدای صبح تا ساعت 10 صبح در تمام خطوط 1، 2 و 5 متروی تهران به طور رایگان جابه جا می کند و همچنین پیش بینی شده است تا هر پنج دقیقه به سمت ایستگاه های آزادی و دانشگاه شریف، قطار اعزام و در صورت لزوم از قطارهای فوق العاده نیز استفاده شود. پس از پایان راهپیمایی نیز، مسافران از ایستگاه های آزادی و دانشگاه شریف به صورت رایگان به مبادی اولیه انتقال داده خواهند شد.

ادعای کاهش لغو امتیاز نشریات

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با رد میزان افزایش لغو امتیاز نشریات در دولت نهم گفت: سعه صدر هیات نظارت بر مطبوعات در دوره جدید افزایش معناداری پیدا کرده است. علیرضا ملکیان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در گفت وگو با مهر در پاسخ به این سوال که آیا «لغو امتیاز نشریات» در دولت نهم افزایش یافته است یا خیر، گفت: «اتفاقا استفاده از مساله لغو امتیاز در دوره فعلی افزایش پیدا نکرده است.» این در حالی است که در این مدت روزنامه، هفته نامه و ماهنامه های توقیف و لغو امتیاز شده بسیاری موجود است که معاون مطبوعاتی هیچ اشاره یی به آنها نکرده است.

افزایش آلاینده های سرطان زا در تهران

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نسبت به افزایش آلاینده های سرطان زا مخصوصا سرطان خون در هوای شهر تهران هشدار داد. یوسف رشیدی در گفت وگو با فارس تصریح کرد: بر اساس اطلاعات حاصله غلظت آلاینده های بنزن و اتیل نسبت به مجموع آلاینده های بنزن، زایلن، اتیل بنزن، تولوئن 3/1، بوتادین که توسط این ایستگاه ها اندازه گیری می شوند، بالاتر از حد استاندارد است. رشیدی ادامه داد: سرطان خون از اثرات شایع مواجهه طولانی مدت با این مواد به ویژه بنزن است.