آرشیو سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۳۸۷۲
ایران زمین
۲۰

روزی به یاد دیروز» در یکی از قدیمی ترین مدارس ایران

اوز خبرنگار «ایران»: «روزی به یاد دیروز» طرحی جالب و ابتکاری که از سوی اداره آموزش و پرورش منطقه اوز در شهر اوز برپا شد.

در این طرح 55 نفر از دانش آموزان 70 سال قبل یکی از قدیمی ترین دبستان های ایران یعنی دبستان «بدری» اوز در یک روز گردهم آمده و مانند دانش آموزان سر صف ایستاده و به کلاس های درس رفته و به یاد سال های دور یعنی 70 60 سال پیش در پشت میز و نیمکت قرار گرفتند.

مدیر ناظم و معلمان و مبصران کلاس انتخابی در آن روز 2 کلاس درس را از دانش آموزان دیروز (70-60 سال قبل) اداره کردند. این طرح ابتکاری برای نخستین بار در استان در شهر اوز اجرا می شود.

بهرام زمانی، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه اوز در این زمینه گفت: هدف از اجرای این طرح گردهم جمع شدن دانش آموزان 70-60 سال پیش بوده، معرفی و شناساندن یکی از قدیمی ترین مدرسه ایران یعنی دبستان بدری که در سال 1307 ه. ش به طور رسمی گشایش یافته است.

معرفی نخستین خیر مدرسه ساز جنوب فارس (مرحوم حاج محمدعلی بدری، که 80 سال قبل نخستین مدرسه را در شهر اوز ساخته است) ایجاد مودت و دوستی میان آموزش و پرورش و مردم و مقایسه آموزش فعلی و 80 سال قبل است. وی گفت: دبستان بدری یکی از قدیمی ترین مدارس ایران است که تاکنون چند بار تعمیر و مرمت و در نهایت 10 سال پیش بازسازی شده است و بیست و نهمین مدرسه دولتی ایران به شمار می رفته است.

وی افزود: در صف صبحگاهی دانش آموزان فعلی در کنار دانش آموزان عصا به دست قدیم در کنار هم ایستادند تا با به تصویر کشیدن آنان برای آینده خاطرات جالبی باشد. در پایان مراسم جالب مسئولان (بخشدار و کارشناسان سازمان آموزش و پرورش فارس) نیز حضور داشتند و سالمندان امروز، دانش آموزان دیروز به زیبایی «روزی را به یاد دیروز» را اجرا کردند.