آرشیو سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۳۸۷۲
ایران زمین
۲۰

کهگیلویه و بویراحمد صاحب موزه منطقه ای می شود

یاسوج خبرنگار «ایران»: رئیس سازمان میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ایجاد موزه منطقه ای یکی از مصوبات سفر دولت به استان بوده که تاکنون توانسته ایم با انجام مطالعات از طریق مشاور و تهیه نقشه های اجرایی و انتخاب پیمانکار، عملیات ساختمانی آن را آغاز کنیم.

قدرت الله تاج بخش، گفت: مصوبه موزه منطقه ای، یکی از طرح هایی است که با بخش های مختلف و سالن های متعدد برای معرفی فرهنگ و تاریخ استان و به نمایش گذاشتن آثار فرهنگی و اشیای قدیمی تاریخ کهن این سرزمین، بسیار حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: بافت قدیمی دهدشت مجموعه تاریخی بسیار با اهمیتی است که بنای اولیه آن به ساسانیان نسبت داده می شود، اما بنای فعلی مربوط به دوره اسلامی است و در زمان صفویه از لحاظ نزدیکی به خلیج فارس از رونق بسیار خوبی برخوردار بوده است.

وی تعمیر و مرمت بافت شهر قدیم دهدشت را در جذب گردشگر ضروری دانست و گفت: ساماندهی و مرمت بافت تعدادی از بناهای شاخص مانند کاروانسرا، حمام، امامزاده ها و بخشی از بازار تاثیر بسزایی در حفظ آثار تاریخی و جذب توریسم دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مطالعه 4 منطقه نمونه گردشگری از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری در استان بوده است، افزود: منطقه نمونه گردشگری کاکان، منطقه نمونه گردشگری دشت سی سخت، منطقه نمونه گردشگری طسوج چرام و منطقه نمونه گردشگری حاشیه سد کوثر در شهرستان گچساران به عنوان مناطق نمونه گردشگری در استان انتخاب شده اند که مراحل اجرایی این طرح ها از مصوبات ریاست جمهوری پیش بینی شده است.