آرشیو سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۳۸۷۲
ورزشی
۲۳

ورزش جهان

سود سرشار المپیک 2008

گروه ورزشی صاحبنظران اقتصاد ورزش در آسیا دیروز گفتند میزان درآمد زایی و سود حاصل از برگزاری المپیک تابستانی 2008 در پکن به گونه و طوری است که نظیر آن در ادوار قبل این مسابقات رویت نشده بود.

جذابیت این مسابقات و قوه دینامیسم و شتاب چینی ها در انجام کارهایشان باعث چنین وضعیتی در ارتباط با این رقابت ها شده و براثر آن بیش از 50 شرکت و کمپانی چینی و خارجی برای مشارکت در این بازیها پا پیش گذاشته و سر مایه گذاری کرده اند.

قهرمانی نعلبندیان و رادیک در تورنمنت های بین المللی تنیس

دیوید نعلبندیان تنیسور سرشناس آرژانتینی با پیروزی 6-3، 6-7 و 4-6 بر هموطنش خوزه آکاسوسو، فاتح تورنمنت بین المللی تنیس بوینوس آیرس در خاک کشورش شد و از این طریق یک بار دیگر به جمع 10 نفر اول در جدول جهانی و کامپیوتری تنیس مردان راه یافت. از سوی دیگر اندی رادیک آمریکایی هم دیروز در فینال تورنمنت بین المللی تنیس سن خوزه در ایالت کالیفرنیای آمریکا در دو ست متوالی بر رادک استانک از چک پیروز شد و این مسابقات را برای سومین بار فتح کرد.

نخستین جام تاتنهام با مربیگری راموس

پیروزی 1-2 بر چلسی در وقت اضافی در ورزشگاه ویمبلی و در فینال جام اتحادیه فوتبال انگلیس، نخستین قهرمانی تاتنهام را در دوره مربیگری خوانده راموس اسپانیایی (که از 5 ماه فراتر نمی رود) فراهم آورد و از تکرار قهرمانی فصل پیش آبی های لندن در این جام جلوگیری کرد.

بارسا فاصله را به 2 امتیاز رساند

بارسلونا با پیروزی 1-5 بر لوانته و با سود جستن از شکست خانگی و غیرمنتظره 0-1 رئال مادرید در برابر ختافه، عقب ماندگی خود را نسبت به رقیب دیرینش در صدر جدول لیگ فوتبال اسپانیا و در پایان هفته بیست و پنجم این مسابقات از 5 به 2 امتیاز کاهش داد.

ساموئل اتوئو با زدن سه گل برای بارسا، ستاره دیدار این تیم با لوانته بود و در برنابئو، «اوچه» زننده تک گلی بود که ختافه را در برابر کهکشانی ها به پیروزی رساند و به واقع تیم سابق برندشوستر آلمانی را بر تیم کنونی وی غالب گرداند.