آرشیو دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۶۳۹۱
شهرستان ها
۱۶

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس:اجرای اصل 44 قانون اساسی راه توسعه صنعت گاز را هموار می کند

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای دقیق اصل 44 قانون ا ساسی به طور قطع راه توسعه صنعت گاز هموارتر خواهد شد.

حجت الاسلام علی عسگری در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی فناوری گاز و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر برای توسعه بخش انرژی بیش از سایر بخش ها به جذب سرمایه گذار نیاز است و تنها راه گریز از بلایای اقتصادی وارد کردن بخش خصوصی به حوزه سرمایه گذاری در انرژی است.

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بودجه سال 87 اظهار داشت: سال گذشته 162 هزار میلیارد تومان بودجه به شرکت های دولتی اختصاص یافت که متاسفانه این رقم در بودجه سال 87 به 292 هزارمیلیارد تومان افزایش یافته است که بودجه سال آینده در بخش شرکت های دولتی را می توان بودجه ای تورم آ فرین نامید.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف چشم انداز 20 ساله به 3700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: به طور قطع تحقق این امر از توان دولت خارج بوده و باید بخش خصوصی در این امر مشارکت کند که لازمه آن توجه جدی نسبت به اجرای اصل 44 قانون اساسی است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات نظارتی مجلس هفتم در حوزه اقتصادی اظهار داشت: خوشبختانه طی این دوران اقدامات موثری صورت گرفت که از جمله آن می توان به نظارت بر برخی از قراردادهای فروش گاز به خارج اشاره کرد که در مواردی منجر به اصلاح گردید.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح انرژی افزود: اجرای این طرح برای کشور ضروری است و علاوه بر به کارگیری کارشناسان زبده برای هرچه دقیق تر اجرا نمودن آن باید از سایر کشورهایی که شرایط اقلیمی نزدیکی به ایران دارند الگو گرفت.