آرشیو دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۶۳۹۱
شهرستان ها
۱۶

عضو کمیسیون انرژی مجلس:مصرف انرژی در ایران 5 برابر متوسط استانداردهای جهانی است

مشهد - خبرنگار رسالت:

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف انرژی در کشورمان بویژه در مصارف خانگی 5 برابر متوسط استانداردهای جهانی است که باید برای بهبود مصرف در کشور فرهنگ سازی کرد.دکتر حسین آفریده در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی فناوری گاز و صنایع وابسته اظهار داشت: در حال حاضر میزان مصرف انرژی در کشوره 1/18 است که این رقم به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید به 0/57 برسد.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر میزان مصرف انرژی مدیریت شود و به نقطه آرمانی در مصرف گاز برسیم آنگاه مشخص می شود که کشورمان در تامین گاز با هیچ کمبودی مواجه نیست.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین تراز گاز ایران را منفی اعلام کرد و گفت: تولید گاز کنونی کشور 470 میلیون مترمکعب است و این در حالی است که ایران هم اکنون به 510 میلیون مترمکعب گاز نیاز دارد.

آفریده همچنین با تاکید بر اینکه مدیران صنایع نفت کشور باید به میادین مشترک گازی از جمله میدان مشترک نفت و گاز ایران با کشور قطر نظارت دقیق تری داشته باشند افزود: در حال حاضر قطر از این میدان مشترک بیش از ایران انرژی برداشت می کند.

وی برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی فناوری گاز را گام موثری در شناخت و نیازسنجی صنعتگران در عرصه صنایع گاز خواند و گفت: اگر چه قدم برداشتن در این مسیر مثبت است، اما باید در حفظ کیفیت صنایع نیز دقت شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید فقط به این دلیل که می خواهیم برای ساخت پالایشگاه گاز از تجهیزات داخلی استفاده کنیم پروژه ها را به تعویق بیندازیم زیرا خسارتی که روزانه به دلیل به تاخیر افتادن پروژه ها به وجود می آید بسیار گزاف است.