آرشیو دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۶۳۹۱
شهرستان ها
۲۰

همایش تجلیل از مرزبانان فرهنگی مساجد آذربایجان غربی برگزار شد

همایش تجلیل از مرزبانان فرهنگی مساجد آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

مدیر کل روابط عمومی ستاد عالی نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشوردراین همایش بر استفاده از ظرفیت های فرهنگی موجود در مساجد، توسط دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی تاکید کرد.

مرتضی طاهریان اظهار کرد: مساجد بهترین مکان برای پرورش و تربیت دینی جوانان و نسل های آینده هستند که محتوا دار کردن برنامه های این مکان ها در رونق و پویایی مساجد تاثیر گذار است.

وی با اشاره به رویکرد دینی دولت نهم در اجرای شعار مسجد محوری اضافه کرد:هم اکنون در راستای تحقق این شعار 4 هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح کشور درحال فعالیت هستند.

وی از تجهیز کتابخانه های مساجد کشور به کتب کمک آموزشی درسی خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح 20 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.مدیر کل روابط عمومی ستاد عالی نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد، همچنین اجرای طرح تلاوت نور در سطح 15 هزار و 500 مسجد کشور، اهدای 4 هزار جلد قرآن کریم به مساجد کشور، اجرای طرح تفسیر روزانه قرآن در 5 هزار 635 مسجد، اهدای کتب تفسیر به ائمه جماعات مساجد، تشکیل هسته های پژوهش در مساجد، اجرای پروژه های مختلف آموزشی و برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری و علمی را از جمله برنامه های این ستاد عنوان کرد.

مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد، محل تلفیق هنر و دین می باشند و باید در تربیت نیروهای مخلص دینی بکوشند.

محسن غفاری آذر ادامه داد: در عصر کنونی که هجمه های فرهنگی دشمنان از همه سو کشور را مورد هدف قرار داده کانون های مساجد باید با اتصال به تعالیم و آموزه های الهی و قرآنی به دفاع از حقانیت دین بپردازند و هنرمندانه در ترویج اصول و ارزش های اسلامی حرکت نمایند.

وی افزود: وظیفه ما صرفا تعلیم و تربیت نیست بلکه باید با کار فرهنگی و هنری در مقابل دشمنان بایستیم.