آرشیو چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۶۳۹۹
بین الملل
۲۱

پس از استعفای مارک پن؛ اوباما در نظرسنجی ها پیشتاز است

یک روزنامه غربی در گزارشی خبر خروج مارک پن، برنامه ریز ارشد هیلاری کلینتون را سرآغازی برای خبرهای بد دیگر برای کلینتون عنوان کرد.

به گزارش فارس، روزنامه “وال استریت ژورنال” در گزارشی با اشاره به تغییر یکی از مهره ها در کابینه انتخاباتی کلینتون نوشت: اندکی پس از آنکه مارک پن، برنامه ریز ارشد کلینتون به کنار رفت، نامزد مطرح حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری با خبرهای بد دیگری مواجه شده است که باختن قافیه به اوباما در نظر سنجی های اخیر از جمله این خبرهاست.

در ادامه این گزارش آمده است: باراک اوباما، نامزد مطرح دیگر حزب دموکرات در انتخابات و رقیب سرسخت هیلاری توانسته است در نظرسنجی های مهم به عمل آمده در سطح ایالات متحده، گوی سبقت را از حریف شانه به شانه خود ربوده و احتمال نامزدی رسمی خود را برای حزب دموکرات تقویت بخشد. بر اساس این گزارش، در نظرسنجی جدیدی که توسط موسسه “گال آپ” از 4 تا 6 آوریل به عمل آمده، اوباما با اختلاف 9 درصدی توانسته است خود را بالاتر از کلینتون و در صدر نظرسنجی ها قرار دهد. در این نظرسنجی اوباما و کلینتون هرکدام به ترتیب توانستند 52 و 43 درصد از آرا را به خود اختصاص دهند. اوباما همچنین در نظرسنجی این موسسه که از 27 تا 29 مارس انجام گرفته بود، توانسته بود با اختلاف 10درصدی از رقیب خود، کلینتون پیشی بگیرد.