آرشیو چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۶۳۹۹
شهرستان ها
۲۰

مدیر کل ارشاد خراسان جنوبی: بهره گیری از عنصر عقل و خرد کلید تحقق شعار امسال است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی سال87 را سال کشف راهبردهای اساسی توسعه و نوآوری علمی جامعه دانست و گفت: بهره گیری از عنصر عقل و خرد به جای عنصر احساس کلید واژه تحقق شعار امسال است.

به گزارش فارس از بیرجند، حسین افضلیان در جمع کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تصریح کرد: نام گذاری سال ها توسط مقام معظم رهبری به منظور کد دادن و آدرس دادن است که از این طریق به نوعی مردم و مسئولین متوجه ضرورت های جامعه باشند.

وی با اشاره به تاریخ تمدن و فرهنگ ایران اسلامی، گفت: در آن دوران طلایی تمدن و فرهنگ دانشمندان بزرگ تاریخ ایران از قبیل ابن سینا، رازی، فارابی و... با مراجعه به مولفه های عقل گرایانه توسعه علمی کشور را موجب شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: سالی که پشت سر گذاشتیم از سوی مقام معظم رهبری سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نامگذاری شده بود اما موضوع وحدت ملی و انسجام محدود به یک سال یا دوران محدودی نمی شود و باید این راهی که رهبری نشان دادند همواره ادامه پیدا کند. افضلیان وحدت ملی را رمز ماندگاری یک ملت در طول تاریخ دانست و افزود: انسجام دینی نیز رمز استحکام و پایداری عقاید و باورهای یک ملت است.

وی با بیان اینکه در نزد ملت ایران عناصر بالنده، شکوفا و پویایی برای نوآوری های علمی، تکنولوژیکی و فرهنگی وجود دارد، اذعان داشت: رهبری انقلاب اسلامی برای ما نقشه راهی را طراحی کرده اند که کشف راهبردهای علمی و تکنولوژیکی آن برعهده دانشمندان و پژوهشگران مملکت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی جهت گیری ها و رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن ادارات کل را به سمت تحقق بیانات مقام معظم رهبری درباره سال نوآوری و شکوفایی در زمینه ایجاد بسترهای مناسب و فرصت های خوب برای جوانان و نوجوانان مهم ارزیابی کرد و گفت: در سایه خوب اندیشیدن، خوب زندگی کردن و انضباط اجتماعی مسیر تکنولوژی و نوآوری پیموده می شود.