آرشیو یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۳۹۰۲
حوادث
۲۲

به اتهام اخلال در سیستم ناوبری هوایی شیث رضایی محاکمه می شود

گروه حوادث بازیکن تیم پرسپولیس به اتهام اخلال در سیستم ناوبری هوایی، از سوی بازپرس دادسرای ویژه فرودگاه ها مجرم شناخته شد.

شیث رضایی متهم است در جریان پرواز شماره 713 تهران - شیراز و در یک شوخی خطرناک با اعلام خبر سقوط هواپیما موجی از نگرانی و وحشت در میان مسافران ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ما، بهروز مهاجری، بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 9 مستقر در فرودگاه مهرآباد، پس از دریافت گزارش ماموران گارد امنیت پرواز و شکایت اداره حقوقی شرکت هواپیمایی آسمان، «شیث رضایی» را برای بیان توضیحات به دادسرا فراخواند.وی نیز چهارشنبه 21 فروردین، با حضور در شعبه بازپرسی، به صورت کتبی به سؤال ها پاسخ داد.شیث رضایی در آخرین دفاع از خود گفت: روز حادثه - شنبه 11 اسفند 86- در بین همراهان ما بازیکنی وجود داشت که از سفر با هواپیما و پرواز می ترسید. بنابراین تصمیم گرفتم به عنوان شوخی با ارسال این پیام او را بترسانم. غافل از این که چه عواقبی در انتظار خودم و مسافران است. در نتیجه به آرامی وارد کابین مهمانداران شدم. میکروفون را برداشته و در حالی که به مسافران و همراهان خود نگاه می کردم به شوخی اعلام کردم هواپیما در حال سقوط است. همان موقع هم به محض مشاهده واکنش ها و وحشت مسافران از همه آنها عذرخواهی کردم. وی با ابراز ندامت و پشیمانی گفت: من فقط قصد شوخی با همراهان خود را داشتم. هرگز هم قصد ایجاد اخلال در هواپیما را نداشتم.بازپرس پرونده با توجه به آخرین دفاع متهم، اظهارات خلبان، سه مهماندار، مطلعین و دلایل و مستندات پرونده، شیث رضایی را مجرم شناخت و برایش قرار مجرمیت صادر کرد. ترحم اسدیان، معاون دادستان و سرپرست دادسرای فرودگاه ها نیز در این باره اظهار داشت: پرونده متهم پس از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست، برای رسیدگی و محاکمه به دادگاه ارجاع شد.در حال حاضر نیز متهم با قرار کفالت 50 میلیون تومان تا زمان محاکمه آزاد است.