آرشیو یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۳۹۰۲
صفحه آخر
۲۴

ستیغ سخن به یاد نصرالله مردانی

گروه فرهنگ و هنر- سومین کنگره ستیغ سخن، بزرگداشت نصرالله مردانی، با موضوع شعر برای حضرت زهرا (س) در کازرون برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، کنگره ستیغ سخن که مراسم بزرگداشت چهارمین سال درگذشت نصرالله مردانی است، 26 اردیبهشت ماه در دانشگاه آزاد اسلامی کازرون با موضوع شعرهای سروده شده درباره حضرت زهرا (س)برگزار خواهد شد. در این مراسم علاوه بر ارائه مقالات، شاعران شعرهایی را که درباره حضرت زهرا (س) سروده اند، خواهند خواند. همچنین ادامه این برنامه، شامگاه 26 اردیبهشت در کنار مزار مردانی برگزار می شود، که در این مراسم نیز شاعرانی شعرخوانی خواهند داشت. به گفته فرزند مردانی، این مراسم پیش تر قرار بود در ایام محرم و با موضوع شعر عاشورایی برپا شود؛ اما به دلیل تاخیر در برگزاری و نزدیکی با ایام فاطمیه، موضوع کنگره به شعر برای حضرت

زهرا (س) تغییر کرده است. نصرالله مردانی، شاعر غزل سرا 19 اسفندماه سال 1382 بعد از گذراندن یک دوره بیماری در کنار حرم حضرت ابوالفظل العباس(ع) و در حال زیارت آن حضرت درگذشت و در زادگاهش کازرون به خاک سپرده شد. امروز پس از گذشت 5 سال از پرواز مردانی آرامگاهش، میعادگاه شاعران و علاقه مندان بسیاری است. از او مجموعه های شعر «قانون عشق»، «ستیغ سخن»، «قیام نور» و «سمند صاعقه» منتشر شده اند.