آرشیو یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۳۹۰۲
صفحه آخر
۲۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: آغاز تحول در همه عرصه ها تحول فرهنگی است

محمدحسین صفار هرندی گفت: هر برنامه فرهنگی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می شود باید در کنارش «پیوست فرهنگی» باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت ارشاد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه کمیسیون تحول اداری اداره کل ارشاد خراسان رضوی در مشهد با بیان این مطلب گفت: برای ما کار فرهنگی به صورت مطلق موضوعیت ندارد بلکه کیفیت کارهای فرهنگی مد نظر است.

وی افزود: ما متعهد نیستیم سینما رشد کند بلکه متعهدیم سینمای مطلوب رشد کند. در بقیه حوزه های فرهنگ و هنر هم همین طور است. چون اگر دنبال کیفیت نباشیم زیان خواهیم دید. به عنوان مثال در همین ادبیات می توان خرابکاری کرد همان طور که خرابکاری کرده اند و برای ما به یادگار گذاشته اند.

صفار هرندی با اشاره به ابعاد گسترده تهاجم فرهنگی گفت: حتی کشورهای غربی نیز از تهاجم فرهنگی آمریکا به ستوه آمده اند. تبلیغ می کنند از هویت فرهنگی خودمان دست برداریم و به فرهنگ جهانی بپیوندیم. فرهنگی که بنا به تعریف خودشان اوج آن در بی فرهنگی است.

وی افزود: تاکید و خواسته ما مطرح کردن فرهنگ ایرانی و اسلامی است که نقطه اوج و بلوغ آن در جامعه امام زمان(عج) است. ما مامور هستیم تا به سمت جامعه امام زمان(عج) حرکت کنیم و فعالیت هایی که انجام می دهیم در سمت و سویی باشد که در آن انسان صالح پرورش یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اگر بنا باشد تحول بزرگی در این کشور اتفاق بیفتد، ورودی آن باید تحول فرهنگی باشد.

وی با بیان این که اتفاق بزرگی در کشور ما افتاده است که جهان نام ایران را ستایش می کند گفت:ایرانی جماعت در دنیا نشان شده اند و آنها را به عنوان مقتدا می نامند. منبع اصلی این اتفاق غنایی است که ملت ما دارد و در عمق ذات ایران و ایرانی است.

صفار هرندی با اشاره به سی امین سال پیروزی انقلاب افزود: امسال کارهای فرهنگی و هنری با گرایش انقلاب روی پیشخوان برنامه های ارشاد است.