آرشیو یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۳۹۰۲
صفحه آخر
۲۴

اهدای 22 پروانه زرین در جشنواره فیلم کودک همدان

گروه فرهنگ و هنر- مقررات بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوان اعلام شد.

این جشنواره امسال و برای دومین سال در همدان برگزار خواهد شد و با تاخیری دو ماهه از اول تا پنجم تیر ماه برپا می شود. این جشنواره با همکاری استانداری همدان و بنیاد سینمایی فارابی برگزار می شود.

این رویداد در سه بخش مسابقه فیلم و ویدئو؛ خارج از مسابقه و نمایش های ویژه، برگزار می شود و مسابقه فیلم و ویدئو شامل سینمای بین الملل و ایران (آثار بلند، نیمه بلند و کوتاه) خواهد بود.بنابر این گزارش، یک گروه داوری بین المللی مشتمل بر حداقل پنج نفر به طور جداگانه، فیلم ها و آثار ویدئویی بخش مسابقه را داوری کرده و 11 پروانه زرین را به برگزیدگان در بخش های مختلف اهدا می کنند. همچنین در بخش مسابقه سینمای ایران، یک گروه داوری شامل حداقل پنج نفر فیلم ها و آثار ویدئویی مسابقه سینمای ایران را جداگانه داوری کرده و 11 پروانه زرین در بخش های مختلف به برگزیدگان اهدا می کند.

یک گروه داوری، متشکل از 15 کودک و نوجوان از سراسر جهان نیز جایزه «پروانه زرین» را به بهترین اثر ویدئویی مسابقه بین الملل اهدا و یک گروه داوری دیگر، متشکل از 50 کودک و نوجوان ایرانی، بهترین فیلم مسابقه سینمای ایران را با اهدای «پروانه زرین» انتخاب می کنند.

در این جشنواره همچنین از طریق مراجعه به آرای تماشاگران، از میان فیلم های بخش مسابقه سینمای ایران، به محبوب ترین فیلم «پروانه زرین» اهدا می شود.

از بخش های دیگر جشنواره امسال به خارج از مسابقه و نمایش های ویژه می توان اشاره کرد. گفتنی است سینماگران، نهادهای دولتی و علاقه مندان برای ارسال آثار خود به جشنواره باید برگ درخواست را تکمیل و تا 10 اردیبهشت ماه به دفتر جشنواره تحویل دهند. مهلت دریافت کپی فیلم هم تا اول خرداد است.