آرشیو دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۶۴۲۷
سیاست
۲

بازدید سه ساعته مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب تهران

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز به مدت سه ساعت از بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب در مصلای امام خمینی (ره) تهران بازدید کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ایشان در این بازدید، ضمن گفتگو با ناشران و فروشندگان کتاب، از نزدیک در جریان وضع نشر و تازه های کتاب در رشته های مختلف قرار گرفتند.

در این دیدار، آقای صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص استقبال مردم از نمایشگاه بین المللی کتاب امسال، تعداد کتاب های عرضه شده، عنوان های جدید و همچنین تعداد ناشران حاضر در نمایشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

همچنین به گزارش ایکنا شبستان مصلای امام خمینی تهران و فضای اطراف آن حال و هوای دیگری داشت و جمعیت بسیاری که آخرین روز نمایشگاه را برای خرید کتاب انتخاب کرده بودند در زیر نور شدید آفتاب برای دیدن رهبر فرزانه خود صف کشیده بودند.

برخی با به دست گرفتن گوشی های همراه خود سعی داشتند تا بخشی از دیدار رهبر را از نمایشگاه ثبت کنند؛ اما حضور جمعیت به حدی بود که کمتر کسی توانست این صحنه را در حافظه تلفن همراه خود به یادگار گذارد. در این میان کودکانی هم بودند که بر دوش پدرشان با هیجان به اطراف می نگریستند تا حداقل برای لحظه ای هم که شده سیمای رهبر انقلاب را در ذهن مشتاق و معصوم خود نگه دارند.

مقام معظم رهبری با حضور در غرفه های 17 تا 25 ناشران عمومی شبستان به صحبت با غرفه داران و گوش کردن به مشکلات آنان پرداختند.