آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۳۲
صنعت و معدن
۳

تاکید محرابیان بر «برند ایرانی» در صنایع غذایی

وزیر صنایع و معادن با تاکید بر لزوم کار بیشتر روی برند و نام تجاری، گفت: با مطالعه بیشتر روی بازار خارج از کشور و مطالعه روی برند می توان حضور بیشتری را در بازارهای خارجی تجربه کنیم.

علی اکبر محرابیان افزود: توانایی ایران در زمینه صنایع غذایی بسیار بیشتر از ظرفیت های فعلی است. سابقه نشان داده که محصولات تولید ایران با ذائقه مصرف کنندگان خارجی سازگاری داشته و بازار مناسبی برای تولیدات داخلی در خارج از کشور وجود دارد.

او در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته توضیح داد: صنایع غذایی حدود 12 درصد از پروانه های بهره برداری، حدود 13 درصد از سرمایه گذاری و حدود 15 درصد از مجموع اشتغال بخش صنعت را به خود اختصاص داده است؛ علاوه بر این صادرات صنایع غذایی کشور نیز حدود 900 میلیون دلار است که با بازاریابی مناسب می توان این میزان را افزایش داد.

وی همچنین با اشاره به این که ایران در زمینه تولید ماشین آلات کشاورزی و صنایع غذایی جایگاه نسبتا مناسبی دارد، خاطرنشان کرد: صنایع بسته بندی نیز در بخش صنایع غذایی جایگاه بسیار مهمی داشته و طی سال های اخیر از رشد مناسبی برخوردار بوده و باید مطابق با فرهنگ مصرف خود را ارتقا دهد که وزارت صنایع و معادن نیز برنامه های خوبی در این زمینه دارد.