آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۳۲
خبر
۲

روابط تهران و دمشق راهبردی است

درحالی که طی یک ماهه اخیر مقامات رژیم صهیونیستی قطع رابطه سوریه با ایران را به عنوان شرط ادامه مذاکرات درباره بلندی های جولان خواستار شده اند، نخستین دور مذاکرات وزیران دفاع ایران و سوریه با حضور مقامات عالی رتبه دفاعی و نظامی دو کشور دیروز در تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا سردار سرتیپ پاسدار مصطفی محمد نجار وزیر دفاع ایران و سپهبد حسن تورکمانی، وزیر دفاع سوریه دیروز در محل ملاقات های بین المللی وزارت دفاع در تهران با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار سردار نجار با اشاره به روابط و مناسبات بسیار خوب دو کشور از سوریه به عنوان یک متحد راهبردی ایران یاد کرد. وی افزود: روابط ایران و سوریه، راهبردی و برپایه منافع ملی دو کشور و جهان اسلام پی ریزی شده است. وزیر دفاع ایران با بیان این که سیاست اصولی و خدشه ناپذیر تهران مبتنی بر گسترش همه جانبه مناسبات با کشورهای خاورمیانه برای نیل به ثبات و امنیت پایدار در منطقه استوار است، گفت: بومی سازی منطقه ای و ایجاد امنیت دسته جمعی تنها راه پیشگیری و مقابله با بحران های منطقه ای است.

در این دیدار سپهبد حسن تورکمانی، وزیر دفاع سوریه نیز با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان اظهار کرد: ملاقات ها و دیدارهای مقامات دو کشور همواره در پایه توسعه و گسترش روابط بوده و این روابط روابطی استراتژیک است.

وی افزود: همکاری های مشترک، همکاری های ثابت و پایدار است؛ زیرا براساس اصول و ریشه های مشترک و مستحکمی بنا شده است.

وزیر دفاع سوریه سطح عالی روابط ایران و سوریه را از برکات شخصیت بی بدیل حضرت امام خمینی(ره) و زنده یاد حافظ اسد دانست و تصریح کرد: امام خمینی (ره) پایه گذار این روابط حسنه است. وی گفت: روابط مستحکم ایران و سوریه تهدیدات را علیه خط مقاومت در منطقه خنثی و متزلزل کرده است.