آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۳۲
بورس - شرکت ها
۱۱

سود هر سهم پارس خودرو 71ریال افزایش داشت

گروه بورس- شرکت پارس خودرو درآمد هر سهم سال مالی 86 را با 71ریال افزایش مبلغ 577ریال محقق کرده است.

بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، پارس خودرو در دی ماه 86 با دوهزار میلیارد ریال سرمایه، سود هر سهم سال 86 خود را مبلغ 506ریال پیش بینی کرده بود که شرکت دلایل تعدیل سود هر سهم را عمدتا ناشی از کاهش مالیات به دلیل استفاده از معافیت مالیاتی افزایش سرمایه، تغییر در ترکیب تولید و فروش و کاهش هزینه های خدمات پس از فروش اعلام کرده است.

همچنین پیش بینی عملکرد پارس خودرو برای سال مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 23درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 35درصد افزایش، سود عملیاتی 8درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 29درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین شرکت اعلام کرده است که دلیل عدم دستیابی به مقدار تولید پیش بینی شده تندر-90 در سال 86 مربوط به برنامه ریزی اولیه در تامین قطعات در مراحل اولیه ابتدایی تولید بوده که با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده و هماهنگی های انجام شده با تامین کنندگان داخلی و خارجی، تولید پیش بینی شده تندر-90 در سال 87 محقق خواهد شد.

به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 20/03/86 سرمایه شرکت از مبلغ 1200میلیارد ریال به مبلغ 2000میلیارد ریال از محل مطالبات و آ ورده نقدی افزایش یافته است.

مطابق اطلاعات ارسالی، هیات مدیره شرکت در نظر دارد، 80درصد از سود خالص سال مالی 86 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.