آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۳۲
بورس - شرکت ها
۱۱

تسریع خصوصی سازی با ابزارهای نوین مالی

باشگاه خبرنگاران- معاون بورس اوراق بهادار گفت: طراحی ابزارهای نوین مالی به منظور تامین مالی شرکت های عرضه شده در بورس موجب تسریع روند خصوصی سازی می شود.

علی سنگینیان با بیان اینکه وظیفه اصلی بورس تامین مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس است، تصریح کرد: تامین منابع مالی جدید از طریق انتشار سهام جدید یا افزایش سرمایه از مزایای شرکت های پذیرفته شده در بورس است.

وی بورس را محلی برای جمع آوری وجوه کوچک و استفاده از آنها در فعالیت های مولد دانست و گفت: شرکت های پذیرفته شده در بورس می توانند با توجه به رتبه اعتباری و شناختی که سرمایه گذاران از این شرکت ها دارند به راحتی اوراق قرضه، مشارکت یا صکوک منتشر کنند. معاون اقتصادی بورس اوراق بهادار، عرضه عمده از طریق بورس را یکی از روش های موفق خصوصی سازی دانست و تصریح کرد: کشورهایی که بازار سرمایه بزرگ و کارآمدی نداشته در خصوصی سازی به موفقیت دست نیافته اند. سنگینیان تعیین قیمت عادلانه را در بار روانی خصوصی سازی موثر دانست و خاطر نشان کرد: تعیین قیمت منصفانه برای سهام شرکت های قابل واگذاری در بورس کمک می کند تا این شرکت ها از طریق بازار سرمایه تامین مالی کنند.