آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۳۲
استان ها
۳۱

با اعتبار 2میلیارد و 300میلیون تومان

7 طرح ساخت موزه از سوی میراث فرهنگی استان فارس اجرا می شود

شیراز – خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، از اجرای 7 طرح ساخت وساز موزه در شهرستان های نی ریز، آباده، بوانات و ممسنی خبر داد.

محمدرضا بذرگر با بیان اینکه توسعه موزه های تاریخی و فرهنگی در مناطق و شهرستان های فارس اولویت اساسی برای امسال است، مجموع اعتبار اختصاص یافته به این طرح ها را 2میلیارد و 300میلیون تومان اعلام کرد و گفت: میزان اعتبار اختصاص یافته برای شهرستان نی ریز 400میلیون تومان، شهرستان آباده 800میلیون تومان، شهرستان بوانات 500میلیون تومان و شهرستان ممسنی 600میلیون تومان است. وی افزود: تاکنون اجرای این طرح ها 30 تا 40درصد پیشرفت داشته است.

وی در خصوص برنامه های هفته بزرگداشت میراث فرهنگی و روز جهانی موزه نیز گفت: نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه آثار هنری حجاری احد سیاهی، هنرمند شیرازی در آرامگاه حافظ، نمایشگاه عکس جاذبه های تاریخی فارس در ارگ کریمخانی، مسابقه نقاشی و طراحی آرامگاه حافظ و سعدی و مسابقه عکس جلوه شبانه نورپردازی آرامگاه حافظ و سعدی، موزه سنگ هفت تنان و مسجد وکیل از جمله برنامه هایی است که در طول این هفته برگزار می شود.

بذرگر افزود: راه اندازی اتوبوس های ویژه گردشگری در مسیر جاذبه های تاریخی شیراز با همکاری سازمان اتوبوسرانی و اداره روابط عمومی شهرداری شیراز، مراسم استقبال از اولین بازدیدکنندگان موزه ها در روز جهانی موزه با اهدای جوایز، مشارکت در برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملاصدرا، رایگان کردن بازدید از مکان های تاریخی تحت پوشش در استان فارس ومراسم تقدیر از پیشکسوتان میراث فرهنگی و همکاران فعال در ستاد تسهیلات نوروزی از دیگر برنامه های ویژه هفته بزرگداشت میراث فرهنگی و روز جهانی موزه است که در روزهای مختلف برگزار خواهد شد