آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۳۲
خودرو
۱۶

اتوبوس های جدید با موتور اسکانیا آماه تحویل است

ایسنا- تولید اتوبوس های بنز 457 گازسوز ایران خودرو دیزل از یک سال پیش متوقف شده و از این اتوبوس ها فقط 600 دستگاه در کشور وجود دارد که قرار است اتوبوس های گازسوز جدید جایگزین آنها شوند.

رضا عاصم نخجوانی، مدیرعامل ایران خودرو دیزل،ضمن بیان مطلب فوق افزود: این اتوبوس های جدید با موتور اسکانیا دارای استاندارد آلایندگی یورو 2 هستند که به تولید رسیده و 400 دستگاه از آن ها آماده تحویل است و تا پایان سال نیز 750 دستگاه دیگر تحویل می دهیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با ورود این اتوبوس ها نارضایتی که در استفاده کنندگان اتوبوس های قبلی به وجود آمده، از بین برود.

او در ادامه درباره افزایش قیمتی که برای کامیون ها به ویژه بنز اکسور به وجود آمده، با اشاره به قیمت 125 میلیون تومانی این کامیون توضیح داد: افزایش قیمتی که برای این کامیون داشتیم، به دلیل افزایش قیمت یورو نسبت به دوره قبلی قرارداد به میزان 25درصد بود.

او با اشاره به این که موتور این خودرو هم اکنون به صورت فول سی کی دی وارد می شود که گران تر از واردات به صورت سی بی یو است، گفت: در حال حاضر فقط کابین این خودرو ساخت داخل است و بقیه خودرو به صورت مونتاژ تولید می شود و تحویل آن نیز خوب بوده است.

نخجوانی با بیان این که امسال برای تولید حدود 23 هزار دستگاه کامیون، اتوبوس، مینی بوس، آمبولانس و کامیون کشنده برنامه داریم، درباره وضعیت تولید سایر خودروها نیز توضیح داد: فقط در مقطعی برای کامیون های 1924 و 2624 مشکل قطعه داشتیم که در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.

وی در خصوص این که آیا قصد خارج کردن این کامیون ها را از خط تولید ندارید؟ گفت: تولید این کامیون ها را همچنان ادامه خواهیم داد؛ چرا که هنوز علاوه بر تقاضای داخلی تقاضای خارجی نیز دارند.