آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۳۲
آمار روزانه
۱۷

فولاد شاخص را بالاکشید

گروه بورس- زهرا مجتهد: در بازار سهام روز گذشته، معامله انجام شده بر یک نماد توانست شاخص کل را به میزان 8/64 واحد افزایش دهد.

شاخص کل روز گذشته تحت تاثیر نماد معاملاتی فولاد بارشدی به میزان 5/64 واحد به رقم 10 هزار و 484واحد رسید. هجوم خریداران فولاد در بازار دیروز باعث رشد یکباره شاخص به میزان مزبور شد. شاخص تابلوی اصلی و فرعی نیز هر یک به میزان 2/2واحد و 2/145واحد رشد داشتند.

از سوی دیگر شاخص قیمت و بازده نقدی شاهد رشد 261واحدی بود. شاخص های سود نقدی و صنعت نیز هر یک معادل 4واحد و 56واحد افزایش یافتند.

در همین بازار معامله نمادهای «وغدیر» و «ومعادن» منجر شد تا از رشد بیشتر شاخص کل جلوگیری کند.

براساس معاملات در بازار دیروز در مجموع تعداد 71میلیون سهم متعلق به 150نماد از سوی سه هزار نفر خریدار دادوستد شد.

سهام شرکت های فولاد مبارکه، سیمان دشتستان و سیمان شمال بیشترین بازدهی دیروز را دارا بودند. همچنین نماد فولاد مبارکه پس از ارائه صورت های مالی منتهی به پایان اسفند ماه 86، روز گذشته بازگشایی شد و بیشترین افزایش قیمت را شاهد بود. بعد از این نماد، نمادهای سیمان دشتستان، سیمان شمال و آذریت بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.

همچنین داملران، حق تقدم بانک اقتصادنوین، صنایع شیمیایی ایران، داروسازی اسوه و ایران ترانسفو بیشترین کاهش قیمت را در بازار دیروز شاهد بودند.

در میان تقاضاهای خرید و فروش روزگذشته، نمادهای کشتیرانی، فولادخوزستان، سیمان فارس و خوزستان و سیمان سپاهان بیشترین تقاضا برای خرید و نمادهای سرمایه گذاری بوعلی، ایران ترانسفو، صنایع کاغذسازی کاوه و خدمات انفورماتیک بیشترین تقاضا برای فروش را دارا بودند.در مجموع تابلوی بورس دیروز شاهد بازگشایی نمادهای داروسازی دملران، سیمان شمال، سایپا آذین، سیمان دشتستان و حق تقدم بانک اقتصادنوین بود.

روزگذشته بورس شاهد افت 8/4درصدی ارزش معاملات نسبت به روز ماقبل بود.

بیشترین ارزش معاملات را فولاد مبارکه به خود اختصاص داد