آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۳۲
بانک و بیمه
۱۲

2 شرط برای دریافت مجدد وام مسکن

متقاضیانی که قصد دریافت مجدد وام مسکن را دارند، می توانند با گذشت حداقل 5 سال از دریافت تسهیلات قبلی و تسویه آن، وام 18میلیون تومانی یا وام 12میلیون تومانی دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، متقاضیانی که قبلاوام مسکن دریافت کرده اند و در حال حاضر نیز قصد دارند مجددا از تسهیلات مسکن بانک مسکن استفاده کنند، باید دو شرط لازم را در کنار یکدیگر مدنظر خود قرار دهند.

بنابراین گزارش، متقاضیانی که قبلابا سپرده گذاری در بانک مسکن اقدام به دریافت وام مسکن کرده اند برای دریافت مجدد وام 18میلیونی مسکن (زیر 12 سال ساخت) یا 12میلیون تومانی مربوط به کارمندان دولت (زیر 20 سال ساخت) باید حداقل 5 سال از دریافت تسهیلات قبلی آنها سپری شده باشد. این گزارش می افزاید: به غیر از شرط گذشت حداقل 5 سال از دریافت تسهیلات قبلی، متقاضیانی که قصد دریافت مجدد وام مسکن را دارند باید شرط تسویه قطعی با بانک را نیز در کنار گذشتن 5 سال انجام دهند.

بنابراین گزارش، افرادی که قصد داشته باشند این وام را بدون تسویه با بانک به بستگان نزدیک خود (پدر به فرزند یا فرزند به پدر) انتقال دهند نیز می توانند از دریافت تسهیلات به همراه دو شرط قبلی (حداقل 5 سال و تصفیه) مجددا بهره مند شوند.

انتقال وام بستگان نزدیک بدون پرداخت هیچ درصدی از مانده بدهی شکل می گیرد، اما در انتقال قطعی به غیر از بستگان، یک درصدی از مانده بدهی باید به بانک پرداخت شود.