آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۳۲
بانک و بیمه
۱۲

برگزاری همایش کاربرد فناوری اطلاعات در بانکداری الکترونیک بانک مسکن

گروه بازار پول - همایش آموزشی کاربرد فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری الکترونیکی با هدف هم اندیشی در راستای توسعه فرهنگ بانکداری الکترونیک برگزار شد.

براساس گزارش روابط عمومی بانک مسکن، در این همایش که اعضای هیات مدیره بانک مسکن و کارشناسان این بانک حضور داشتند، علی اکبر جلالی، استاد دانشگاه علم و صنعت ایران، به بیان ضرورت شکل گیری و توسعه بانکداری الکترونیک در کشور پرداخت.

وی با بیان این مطلب که بانکداری الکترونیکی شیوه ای از بانکداری در جهان است که حاصل توسعه فناوری اطلاعات در امور بانکی است، افزود: در بانکداری الکترونیک ابزارهای فناوری اطلاعات در اختیار بانک ها قرار گرفته و خدمت رسانی به مشتریان بانک را تسهیل می کنند.

دکتر جلالی فعالیت های بانکداری الکترونیکی را از نظر شیوه ارائه خدمات به مشتریان در دو بخش بانکداری مجازی الکترونیکی و بانک های مجهز به سیستم و تجهیزات الکترونیکی برشمرد و گفت: در بخش اول بانک های مجازی عمدتا از طریق شبکه اینترنت به عرضه خدمات می پردازد و مشتریان با استفاده از کامپیوتر و اینترنت می توانند نسبت به انجام عملیات بانکی اقدام به جابه جایی پول، صدور حواله و دستور پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در بخش دوم با تجهیز بانک ها به سیستم و تجهیزات الکترونیکی ارائه خدمات به مشتریان به دلیل استفاده از تجهیزات مکانیزه با سرعت و سهولت بیشتری صورت می گیرد. این گزارش حاکی است، دکتر علی اکبر جلالی در ادامه سخنان خود با برشمردن مزایای بانکداری الکترونیک نسبت به سیستم های مبتنی بر اسناد کاغذی مطالبی را درخصوص اتوماسیون عملیات بانکی، انتقال اطلاعات به صورت الکترونیکی، سیستم های پرداخت الکترونیکی همچون خودپرداز، پرداخت توسط تلفن، بانکداری مبتنی بر کامپیوتر شخصی، پایانه فروش، تبادل الکترونیکی چک، پرداخت های اینترنتی و کارت های بانکی بیان کرد.