آرشیو پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۶۸۹
ایران
۲

واکنش الهام به دلایل عدم اجرای برنامه های توسعه کشور

اشکال از برنامه است که با دولت نمی خواند

گروه سیاسی: غلامحسین الهام در واکنش به منتقدانی که حرکت دولت را در راستای چشم انداز 20ساله ارزیابی نمی کنند یک پاسخ جدید داشت: «معیار باید قابل اندازه گیری باشد، یعنی شما می توانید دولت را با قانون بودجه سالانه بسنجید که اگر با برنامه نمی خواند برنامه اشکال دارد، اما بعضی جریان ها می گویند دولت در مسیر چشم انداز حرکت نمی کند.»

الهام این اظهارات را در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد چرا که اندکی پس از روی کار آمدن دولت نهم مراجع مسوول نسبت به کندی روند حرکت دولت در راستای سند چشم انداز هشدار دادند.

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نخستین کنفرانس خبری خود در زمستان 85 از انحراف دولت از سند چشم انداز خبر داده و تاکید کرد نظارت مجمع بر عملکرد دولت در این خصوص وارد فاز جدی تری خواهد شد. اما محمود احمدی نژاد اندکی پس از این اظهارات در مقام دفاع برآمد و در مراسم افتتاح طرح تولید متانول در عسلویه گفت: «گمان می کنم کسانی که چشم انداز 20ساله را نوشته اند به قدر کافی به توانمندی های ملی اعتماد نداشتند والاافق آن را 10 سال بعد پیش بینی می کردند.»

وی اندکی بعد پا را فراتر نهاد و اعلام کرد دولت در بسیاری از موارد از اهداف سند چشم انداز جلوتر است. اما گویا پس از گذشت دو سال رویکرد دولت در نحوه پاسخ دادن به حرکت دولت در راستای اهداف سند چشم انداز تغییر کرده است.