آرشیو دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۶۴۴۵
سیاست
۲

رئیس جمهور در دیدار ستادبزرگداشت حضرت امام خمینی (ره:) آرمان های امام(ره) در آستانه تحقق جهانی است

رئیس جمهور تصریح کرد: درسی که امام (ره) دائم بر آن تکیه می کرد دو وجه از یک حقیقت که همان کار برای خدا و انجام تکلیف است، بود. خلاصه پیام همه پیامبران نیز همین دو کلمه است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان شنبه شب در دیدار اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به فرا رسیدن ایام رحلت امام (ره) و تاکید بر این که نه تنها در ایران بلکه در همه عالم غوغایی برپاست، خاطرنشان کرد: امام(ره) پرچمدار همه خوبی ها و زیبایی ها برای بشریت امروز بود. همه وجود امام(ره) در راه، راهنما و پشتیبان رهروان و هم دستگیری افتادگان در مسیر بود.

رئیس جمهور کلام امام، سکوت امام و نگاه ایشان را هم نوعی درس توصیف کرد.

وی کار برای خدا و انجام برای تکلیف را عین پیروزی عنوان کرد و اظهار داشت: این تنها راهی است که شکست در آن معنا ندارد. کسی که برای خدا کار می کند و درصدد انجام تکلیف الهی است، اندیشه، نوع دریافت و تصمیم گیری هایش متفاوت می شود. احمدی نژاد همچنین با اشاره به حرکت جهانی امام خمینی (ره) گفت: تبری که امام به حرکت درآورد و بت ها را به زمین ریخت، همان تبر امروز بت ها را به زمین می ریزد. موجی که امام(ره) به حرکت درآورد هر روز در دنیا توفنده تر است. خیلی ها دلشان می خواست با جدایی ظاهری امام(ره) این موج از کار بیفتد، اما امروز امام در دنیا شناخته شده تر از 20 سال قبل است. این تفکر آنها نیز ناشی از فهم نکردن جاودانگی و معنای مادی و معنوی است. وی افزود: کار برای خدا و انجام تکلیف رمز ماندگاری است.

رئیس جمهور یادآور شد: آرمان های امام در آستانه تحقق جهانی است و ما هم مسئول هستیم؛ البته باید به تکلیف الهی خود عمل کنیم و نتیجه از آن خداست.

وی همچنین گفت: این ظرفیت در کشور وجود دارد و قدرت اجرایی آن نیز موجود است و دولت نیز در خدمت شماست و امیدواریم شاهد تحقق همه آرمان های امام(ره) در جهان باشیم.

وی افزود: امام جهانی است،نباید او را در جغرافیای ایران محصور کنیم.